بررسی پژو 207

پژو 207 دارای ظاهری جذاب و قدرتمند است که بیانگر سرعت و شتاب بالا می‌باشد. ظاهر پژو 207 تهاجمی تر از پژو 206 است. این خودرو با استفاده از اجزای پلت فرم سیتروئن C3 ساخته شده است و علاوه بر این، با شرایط مختلف جاده و آب و هوا سازگاری بهتری دارد. پژو 207 در ایران طرفداران بسیار پروپاقرص بسیار زیادی دارد، در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و امکانات این خودرو خواهیم پرداخت.

تاریخچه پژو 207

قبل از ورود پژو 207 به ایران، یکه تاز بازار و از گزینه‌های خرید ماشین در بین افرادی که به دنبال یک ماشین شیک، جذاب و جوان پسند بودند، پژو 206 بوده است. اما با فروکش کردن فروش پژو 206 و گذر از سال‌های طلایی فروش آن، در سال 1389 شرکت ایران خودرو اقدام به تولید پژو 207 که با نام 207i کرد. در واقع پژو 207i یک فیس لیفت از پژو 206 است. پژو 207 یکی از خودروهای بسیار زیبا و جذاب ایران خودروست که هنوز مورد توجه بسیاری از خریداران قرار می‌گیرد. در ادامه با بررسی این خودرو ویژگی‌ها و آپشن‌های پژو 207 را بهتر خواهیم شناخت.

طراحی ظاهری 207

پژو 207 از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به پژو 206 می‌باشد، اما مدل نیوفیس آن است و تغییرات و بهبودهای قابل توجهی در آن اعمال شده است. اولین تفاوت در جلوی خودرو و نماد پژو در جلو پنچره مشاهده می‌شود که یک لوگوی بسیار بزرگ و زیبا که ابهت این ماشین را نشان می‌دهد. دومین تغییری که در ظاهر پژو 207 مشاهد می‌شود، چراغ‌های جلوی آن است که ظاهری کاملا جدید به خود گرفته اند و بسیار اسپرت تر از نسل قبلی خود هستند.

چراغ‌های جلوی پژو 207 از دی لایت بسیار زیبا و خیره کننده بهره می‌برند. از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به مکان چراغ‌های راهنما از روی گلگیر به صورت یک نوار باریک بر روی آینه‌های بغل اشاره نمود. تغییرات در قسمت عقبی خودرو آنچنان زیاد نیست و بسیار یادآور پژو 206 می‌باشد اما از سری تغییرات آن می‌توان استفاده از دوربین دنده عقب در قاب پلاک و استفاده از لامپ‌های نئونی برای چراغ‌های عقب نام برد. روی هم رفته طراحی ظاهری پژو 207 بسیار جذاب و چشمگیر است و یک خودروی بسیار محبوب در بین نسل جوان می‌باشد.

طراحی داخلی پژو 207

به طور کلی فضای داخلی پژو 207 بسیار شبیه به پژو 206 است، ولی بهبودها و تغییرات مثبتی در آن اعمال شده است که به بررسی آن خواهیم پرداخت. نمایشگر 7 اینچی لمسی در بخش بالایی داشبورد، حضور کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل بر روی فرمان و بهبود سیستم تهویه پژو از نکات مثبت طراحی فضای داخلی پژو 207 می‌باشد. به طور کلی فضای کابین برای سرنشینان در ردیف جلویی بسیار مناسب است، اما مانند پژو 206 فضا برای نشستن افراد در صندلی‌های عقب چندان مناسب نیست.

بررسی مشخصات فنی پژو 207

در بررسی موتور پژو 207 به یک پیشرانه خوشنام که معرف حضور همه ماشین بازها می‌باشد، بر می‌خوریم.
پیشرانه TU5
پژو 207 از 4 سیلندر و 16 سوپاپ بهره می‌برد که توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت و همچنین 142 نیوتن متر گشتاور دارد.
گیربکسی که بر روی 207 اتومات تعبیه شده است، گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به نام AL4 می‌باشد و همچنین بر روی پژو 207 دستی گیربکس 5 سرعته دستی قرار داده شده است.
سرعت صفر تا صد پژو 207 در مدل اتومات آن 13 ثانیه و در مدل دستی 12 ثانیه می‌باشد.
گیربکسی که در پژو 207 اتوماتیک به کار برده شده است از کیفیت خوبی برخوردار است و همچنین از حالت های اسپرت و برفی پشتیبانی می کند که بسیار کمک حال راننده در شرایط خاص می باشد.


سیستم تعلیق پژو 207 تغییرات زیادی نکرده است و همچنین کیفیت بسیار مناسبی را ارائه می‌دهد. برای جلوگیری از واژگونی خودرو در سرعت‌های بالاتر توصیه می‌شود که فنر پژو 207 با فنرهای کوتاه‌تر و اسپرت‌تر تعویض شود.
میزان مصرف سوخت که یکی از آپشن‌های مهم برای خرید خودرو است، در پژو 207 بسیار خوب عمل می‌کند و آن را به یکی از بهترین هاچبک‌های بازار خودرو ایران تبدیل کرده است. میزان مصرف سوخت پژو 207 در مدل‌های اتوماتیک آن 7.1 لیتر در 100 کیلومتر می‌باشد که این خودرو را یک گزینه مناسب برای استفاده‌های روزمره می‌کند.

ایمنی پژو 207

پژو یکی از شرکت هایی است که همیشه سعی در ساخت خودروهایی با ایمنی و کیفیت بسیار بالا داشته، با توجه به تغییراتی که توسط ایران خودرو در این پژو صورت داده است، این خودرو را می‌توان یک خودروی امن در نظر گرفت. امنیت خودرو با وجود سیستم ترمز ABS ,EBS ،EBD وجود ترمزهای عقب و جلوی دیسکی به همراه یک سیستم خنک کننده موثر، وجود قفل مرکزی با ریموت، ایموبیلایزر، سنسور و دوربین دنده عقب، صندلی عقب با امکان ایزوفیکس و … تامین می‌شود. به طور کلی پژو 207 یک خودرو بسیار ایمن برای جاده‌های برون و درون شهری است.

سخن پایانی

با توجه به افزایش تعداد خودروهای تولید شده و به تبع آن افزایش میزان ترافیک و سختی آمد و رفت در جاده ها به خصوص جاده‌های درون شهری، وجود یک خودرو هاچبک کوچک و سریع با امکانات مناسب و همچنین مصرف سوخت کم بسیار راهگشا می‌باشد. پژو 207 با میزان سوخت کم، ظاهر جذاب و دلربا، و امکانات مناسب کابین یک گزینه بسیار عالی برای افرادی می‌باشد که یک به دنبال یک ماشین زیبا، جمع و جور، سریع و ایمن هستند.
پژو 207 یکی از خودروهای جذاب بازار ایران است که مورد پسند قشر جوان جامعه قرار می‌گیرد. علاوه بر اینکه ظاهر ماشین نیز بسیار اسپرت است. امکان تیونینگ و تقویت کردن سیستم این خودرو بالاست، شما می‌توانید برای اسپرت کردن پژو 207 لیست محصولات جانبی پژو 207 در وب سایت ما را بررسی نمایید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.