خودروهای تاریخی جهان 2

در بخش خودروهای تاریخی جهان مختصری به تحولات ۲۰۰ سال گذشته تاریخ خودرو پرداختیم و توانستیم با معرفی یکی از خودروهای تاریخی چشم‌انداز درخوری را برای شما مخاطب عزیز فراهم کنیم. اکنون قصد داریم علاوه بر پرداخت به جزئیات دیگر، با معرفی دو خودرو تاریخی این مختصر شرح حال زیبا را به پایان برسانیم. بنابراین با خودروهای تاریخی جهان 2 باما همراه باشید.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 5 دقیقه

کادیلاک سری ۶۲، خود واقعی نوستالوژی خودروست

نگاهی به تصویر زیبای کادیلاک سری ۶۲ بیندازید! قبل از شروع مجدد اشاره کنیم که حتما از نمایشگاه خودروهای تاریخی ایران دیدن کنید. منابع و تصاویر استفاده شده در این مقاله با رعایت حق اثر برای نمایشگاه خودروهای تاریخی ایران تهیه و تنظیم شده است و مالکیت قانونی موارد ذکر شده متعلق به نمایشگاه ذکر شده می‌باشد. وب سایت رئوفی شما را برای رفتن و بازدید از این مکان هیجان انگیز تشویق می‌کند. این موزه خودروهای تاریخی ایران واقع در جاده مخصوص تهران-کرج، مکانی فوق‌العاده برای عاشقان خودرو است. همچنین بدلیل حفظ جذابیت این موزه برای بازدید حضوری تنها سری به چند مدل کلیدی مرتبط با تاریخ ذکر شده می‌زنیم تا با رفتن به موزه لذتی بیش از پیش را تجربه کنید.

خودروهای تاریخی جهان 2

جایگزین سری ۶۱ و شگفتی جنرال موتورز

این خودرو که جایگزین مناسبی برای سری ۶۱ خود بود، در میان سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۴ در سه نسخه مختلف تولید و عرضه شد. جنرال موتورز که توانست بر شهرت خود بیافزاید، با فروش ۱۳۴۵۰۲ عدد از این مدل، بیش از ۸۰ درصد کادیلاک‌های فروخته شده را مدیون این نسخه دانست. طراحی جذاب، ارتقا سال به سال ویژگی‌ها و قدرت موتور از خصوصیت‌های اصلی این سری از کادیلاک بود.

این نسخه از کادیلاک‌ها به صورت عمومی در نسل‌های اول، از موتور ۵۴۲۴ سی سی بهره مند شدند. این مجموعه با یک گریبکس ۴ سرعته توانی معادل ۲۴۰ اسب بخار را تولید می‌کرد که در نهایت مخاطبین این خودرو را به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت میرساند. موتور ۸سیلندر V شکل نیز تاحدود زیادی بر مزایای این خودرو می افزود.

پایان سری ۶۲ کادیلاک

در نهایت در سال ۱۹۵۶، آخرین نسل از این سری یعنی نسل ۴ام آن به پایان راه خود رسید و در نهایت خط تولید جنرال موتورز جای خود را به سری جدیدتر تولیدات این شرکت داد. این خودرو در زمان خود طرفداران بسیاری داشت و در بسیاری از فیلم‌های سینمایی آن دوران، گزینه بی چون و چرا فیلم سازان بود.

خودروهای تاریخی جهان 2

پیرس آرو مدل A، خودرویی به اعتبار تاریخ خودروسازی

شک نکنید با دیدن این خودرو خیالتان از لذت بردن از نوستالوژی تکمیل می‌شود. البته که قدمت آن بسیار فراتر از سن ماست اما بازهم چیزی از اینکه احساس آشنایی با آن داشته باشید نمی‌کاهد. پیرس آرو مدل A که ساخته شرکت پیرس آرو بود یک خودرو لیموزین لاکچری محسوب می‌شد. کابین این خودرو کاملا به دوبخش مجزا تقسیم می‌شد که یکی برای راننده و دیگری برای سرنشینان طراحی شده بود.

شاید باورتان نشود اما خرید این خودرو توسط رضا قلی امیرخسروی که وارد کننده این شرکت در ایران بود، به ثیمت ۳۰هزاردلار، گرانترین خرید تاریخ تا به آن زمان لقب گرفت و در روزنامه‌های غربی به شدت به آن پرداخته شد. شرکت پیرس آرو اولین شرکتی بود که فرمن خودرو را از راست به چپ تغییر داد و به اعتقاد آنها اینکار موجب رانندگی بهتر راننده می‌شد.

خودروهای تاریخی جهان 2

این خودرو با حجم موتور ۶۰۰۰ سی سی و جعبه دنده ۳ سرعته می‌توانست ۱۲۵ اسب بخار نیرو تولید کند که حاصل آن به حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. در مجموع تنها ۱۳۰ عدد از این خودرو تولید شد که یکی از لوکس‌ترین آنها اکنون در موزه خودروهای تاریخی ایران است.

خودروهای تاریخی جهان 2

خودروهای تاریخی جهان در موزه خودرو ایران

همانطور که اشاره شد، به شدت مراجعه به موزه خودروهای تاریخی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با توجه به قوانین نشر در کشور عزیزمان ایران و حفظ حقوق موزه خودرو ایران، از پرداختن به مدل‌های دیگر معذوریم. خودروها در این موزه به صورتت تخصصی مراقبت می‌شوند و در فضایی بسیار استاندارد و کارشناسی شده نگهداری می‌شوند. بی‌شک از مراجعه به آن لذت خواهید برد.

امیدواریم با تمام محدودیت‌های موجود در ارائه این مقاله، از مطالعه آن لذت برده باشید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.