دی لایت خودرو و کاربرد آن

تاریخچه دی لایت

چراغ های دی لایت خودرو اولین بار در سال 1984 روی خودرو Volvo 240 نصب شدند. این چراغ در کشور های حوضه اسکاندیناوی به دلیل شرایط جوی و هوای مه آلود ساخته شد، و کاربرد آن بهتر دیده شدن خودرو توسط رانندگان دیگر و عابران پیاده می باشد.
این چراغ باید در برخی از کشور ها در تمام فصول سال در طی روز روشن باشد، بر اساس آمار حاصل شده از تحقیقات پلیس آمریکا که در سال 2008 انجام شد، به این نتیجه رسیدند که تصادف خودرو ها با عابرین و دوچرخه سوارها در طول نیز روز به روز بیشتر می شود، از این رو استفاده از دی لایت بیش از چند دهه است که در برخی از کشور ها جزو قوانین به شمار می آید.

دی-لایت-خودرو-و-کاربرد-آن

دیلایت چیست و چه کاربردی دارد؟

دی‌لایت (Daylight running light)، در بسیار از خودروهای جدید به عنوان یکی از ویژگی های خودرو به شمار می آید، همان طور که از نام این محصول مشخص است، دی لایت خودرو چراغی است که در روشنایی روز به منظور مطلع کردن رانندگان دیگر و عابران پیاده تولید و استفاده می شود. این چراغ ها به محض شروع به کار خودرو روشن می شوند و تا خاموش شدن آن نیز روشن می مانند.


با اینکه نور دی لایت در روشنایی روز بسیار مفید است و موجب هشدار دادن به عابران پیاده و خودرو ها می شود، اما هنوز در ایران بیشتر از جنبه ایمنی، به زیبایی ظاهری آن اهمیت داده می شود. استفاده از دی لایت در شهرهای شمالی کشور که آب و هوای مه آلود دارند، یا استان های جنوبی که دچار ریز گرد می شوند، می تواند بسیار مفید و باعث افزایش ایمنی می شود. همچنین در شرایط برفی و بارانی می تواند از بروز تصادف جلوگیری کند.

با توجه به این که بعضی از خودرو ها به صورت فابریکی فاقد دی لایت هستند شما می توانید این محصول را جداگانه تهیه و روی خودرو خود نصب کنید.

دی-لایت-خودرو-و-کاربرد-آن

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.