روش های اسپرت کردن خودرو

ایجاد تمایز و بهبود ظاهر خودرو یکی از مسایلی است که در کشور ما به دلیل تنوع کم و پرتکرار بودن یک سری خودروی مشخص، بسیار مورد توجه قرار می گیرد. امروزه میزان طراحی و تولید لوازم و قطعات لوکس و اسپرت برای انواع خودروها به میزان زیادی افزایش یافته و تمام قسمت های اتومبیل اعم از سیستم روشنایی، بدنه و داخل کابین را در بر می گیرد.
ما در این مقاله قصد داریم، قطعات مورد نیاز برای اسپرت کردن و افزایش جذابیت خودرو را به شما معرفی کنیم تا با شناخت این نکات و به کارگیری روش های موجود، نمایی جدید برای اتومبیل خود بسازید.


روش های اسپرت کردن خودرو

اجزا سیستم روشنایی برای اسپرت کردن خودرو

اولین و مهم ترین قطعات سیستم روشنایی خودرو چراغ جلو و خطر عقب است که در مدل های اسپرت با بهره گیری از نئون، ال ای دی، دیلایت، لنز و… ظاهری کاملا متفاوت و جدید برای چراغ و خودرو خواهند ساخت. یکی دیگر از لوازم اسپرت روشنایی خودرو مه شکن های گرد و دیلایت دار می باشند که با رنگ های متفاوت نمای بسیار جذابی برای اتومبیل به همراه خواهند آورد.

اما در کنار قطعاتی که نام برده شد، لوازم نور پردازی تزیینی نیز طرفداران بسیاری دارند و استفاده از آنها یکی از بهترین روش های اسپرت کردن خودرو است. به عنوان مثال دیلایت ها کاربرد گسترده ای دارند و از آنها برای جلو پنجره، صندوق عقب، چراغ جلو و مه شکن استفاده می شود. از دیگر قطعات تزیینی روشنایی می توان به ال وایر برای داخل کابین، کیت های نور پردازی و لوگو لایت برای درب ها نیز اشاره نمود.

روش های اسپرت کردن خودرو

نقش لوازم جانبی و لوکس بدنه در اسپرت کردن خودرو

از مهمترین و تاثیر گذارترین لوازم و قطعاتی که می توان برای اسپرت کردن خودرو استفاده نمود که در بین روش ها جزو آیتم های کم هزینه می باشد، استفاده از لوازم جانبی و لوکس برای بدنه اتومبیل است که در ادامه به معرفی و کاربرد آنها خواهیم پرداخت.

blank

بال عقب و اسپویلر

بال عقب در ابتدا برای افزایش حالت آیرودینامیکی خودرو و مقاومت در مقابل جریان هوا استفاده می شود و اسپویلر نیز وظیفه از بین بردن جابه جایی غیر مطلوب هوا روی بدنه و جلوگیری از خارج شدن خودرو از مسیر را بر عهده دارد. اما یکی دیگر از نقش های مهم این دو قطعه تغییر ظاهر خودرو و تبدیل یک نمای معمولی به چشم اندازی اسپرت، متفاوت و جذاب است. شما می توانید مطابق با مدل خودرویتان از بال عقب مخصوص آن و یا اسپویلرهای یونیورسال استفاده نمایید.


blank

جلو پنجره، دیفیوزر و بامپر سپر

جلو پنجره در خودرو وظیفه انتقال هوا به داخل موتور را دارد و در ابتدا تنها به صورت فابریکی ساخته می شد، اما با گذشت زمان و پیشرفت در زمینه قطعات اسپرت خودرو مدل های جدیدی از آن مانند مدل تک خط، 7 خط و 4 خط، طرح آرم بغل، مدل های توری و زنبوری، کربن و روکش کروم و مدل های برگرفته از ماشین های خارجی تولید و طراحی شدند.

دیفیوزر نیز قطعه ای ایرودینامیکی در خودروست، اما نمی توان از تاثیری که روی ظاهر و افزایش جذابیت خودرو می گذارد، چشم پوشی کرد. این قطعه روی سپر جلو یا عقب قرار می گیرد و اغلب اوقات به صورت یک تکه یا دو تکه ساخته می شود.

بامپر سپر مانند دیفیوزر برای سپر جلو یا عقب استفاده می گردد و به صورت یک تکه یا لیپ های کربن و معمولی در رنگ های متنوع طراحی و ساخته می شوند. وظیفه اصلی این قطعه محافظت از سپر است، اما ظاهر خودرو را نیز دچار تغییر و تحول اسپرت و جذابی نیز می کند.


blank

بادگیر شیشه

بادگیر شیشه قطعه ای است که روی لبه بالایی پنجره خودرو نصب می شود و علاوه بر جلوگیری از وزش باد و نفوذ آب باران به داخل کابین ظاهری جذاب و اسپرت برای ماشین می سازد. این قطعه معمولا دارای لبه با روکش کروم یا استیل است که موجب افزایش زیبایی آن می گردد.


روش های اسپرت کردن خودرو

سر اگزوز

یکی از محصولات جذاب و جدید که برای زیباتر کردن عقب خودرو استفاده می شود، سر اگزوز اسپرت است که در دو مدل تک لول و دو لول و با طراحی های متنوع تولید می شود. جنس سر اگزوزهای اسپرت معمولا از فلز یا استیل ضد زنگ می باشد که مقاومت بالایی دارد و در برابر حرارت از دوام بالایی برخوردار است.


blank

سر والف و کاور ترمز

سر والف یکی از قطعات اسپرت خودرو مرتبط با لاستیک است که روی سوزن والف انواع ماشین ها و موتور سیکلت نصب می گردد و هم موجب تغییر نمای لاستیک می شود و علاوه بر آن از سوزن والف نیز محافظت می نماید. این محصول در رنگ ها و طرح های گوناگونی طراحی و تولید می گردد.
کاور ترمز های اسپرت نیز روی کالیپر رینگ قرار می گیرند و معمولا جنس فلزی مقاوم یا پلاستیکی با کیفیتی دارند که به صورت فری سایز روی همه رینگ های اسپرت می توان آن ها را نصب نمود.


blank

آینه بغل و لوازم جانبی

آینه بغل راهنمادار با استفاده از ال ای دی در طراحی و ساخت ظاهری جدید برای خودرو به همراه می آورد و موجب افزایش ایمنی در هنگام رانندگی نیز می شود. آینه بغل یکی از قسمت های خودروست که لوازم جانبی دیگری نیز دارد که باعث زیبایی و تغییر آن می شوند.
یکی از این قطعات باران گیر آینه است که وظیفه اصلی آن جلوگیری از برخورد قطرات آب باران و برف با آینه و محدود شدن دید راننده می باشد و علاوه بر این موضوع ظاهری اسپرت و جدید برای آینه بغل و در نهایت برای خودرو می سازد.

چراغ ال ای دی زیر آینه یکی دیگر از قطعات جانبی آینه بغل است که به آن ولکام لایت هم گفته می شود، این محصول داخل آینه جانبی و در قسمت پایینی آن نصب می گردد که می توان برای آن کلید خاموش، روشن مجزا تعبیه کرد یا به ریموت خودرو وصل نمود.


لوازم اسپرت داخل کابین خودرو

برای اکثر مالکان نمای داخل کابین نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و به دنبال ارتقا و افزایش جذابیت و زیبایی آن هستند. برای تغییر نمای داخل کابین نیز قطعات اسپرت و متنوعی ساخته شده اند که در ادامه به آنها می پردازیم.

روش های اسپرت کردن خودرو

اسپرت کردن خودرو با ست دکوراتیو

ست دکوراتیو جزو مهم ترین و تاثیر گذارترین قطعات اسپرت خودرو در داخل کابین است که معمولا شامل پنل ضبط ،قاب ساعت، دریچه هوای چپ و راست، قاب دستگیره درب جلو و عقب و کاسه ای درب جلو و عقب می شود. این ست با استفاده از همان قطعات فابریکی و رنگ آمیزی به روش هیدروگرافی ساخته می شود و طرح و رنگ های متفاوتی دارد.


روش های اسپرت کردن خودرو

سردنده و کنسول وسط

سردنده های فابریکی خودرو معمولا طراحی زیبا و جذابی ندارند و می توان گفت که جنس آنها گاهی اوقات موجب اذیت شدن یا خستگی برای دست راننده نیز می شود.
با ورود سردنده اسپرت به بازار لوازم جانبی خودرو و میزان رضایتمندی و علاقه کاربران به این محصول دیگر کمتر کسی از سرنده فابریکی استفاده می کند و با نصب مدل های جدید آن هم نمای داخل کابین را دچار تغییری چشم گیر می نماید و هم به خوش دستی و تسلط روی دنده خودرو می افزاید. کاربرد کنسول وسط در ابتدا برای نگهداری وسایل اضافی داخل کابین و به عنوان تکیه گاه و استراحت برای دست راننده است، اما نمی توان گفت که روی ظاهر و فضای داخلی کابین تاثیری نخواهد گذاشت.


روش های اسپرت کردن خودرو

روکش فرمان، صندلی و پدال

روکش پدال برای انواع خودروهای دنده ای و اتومات ساخته شده و علاوه بر زیباتر کردن داخل کابین نقش ضد لغزش پا را نیز دارد به صورتی که کمی ارتفاع پدال را بالاتر می آورد و باعث تسلط بیشتر راننده می شود.

یکی دیگر از لوازمی که در داخل کابین برای اسپرت شدن و زیبایی آن استفاده می شود، روکش یا کاور صندلی است. در خرید روکش صندلی باید به رنگ کمربند ایمنی، تریم یا رنگ کلی اتاق ماشین توجه نمایید تا بتوانید بهترین گزینه را مطابق با خودرویتان انتخاب کنید.

روکش فرمان خودرو در دو مدل دوختی و آماده (حلقه ای) تولید و عرضه می شود. این محصول از طرح ها و رنگ های گوناگونی برخوردار است که مانند روکش صندلی می توانید مطابق با دیزاین و رنگ داخل کابین آن را تهیه و استفاده کنید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.