معرفی بهترین خودروهای چینی در ایران

سالیان زیادی است که خودروهای داخلی در ایران تولید می شود اما متاسفانه به دلیل محدودیت‌هایی که تولید کنندگان با آن روبرو هستند، این خودروها با توجه به قیمت زیادی که دارند از تنوع و شکل ظاهری مناسبی برخوردار نبوده و دیگر چنین خودروهایی جذابیتی برای مردم ندارند. هم اکنون به دلیل اینکه خودروهای چینی عرضه شده در کشور از سطح فناوری و کیفیت مناسبی برخوردار می باشد، بیشتر مصرف کنندگان خرید خودرو های چینی را نسبت به خودروهای داخلی ترجیح می دهند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به  بررسی  خودرو های چینی در ایران  بپردازیم و برخی از بهترین خودرو های چینی در ایران را معرفی نماییم.

لاماری ایما

اگر ظاهر زیبا خودرو برای شما اهمیت دارد، لاماری ایما گزینه بسیار مناسبی است. این خودرو با طراحی چراغ های بسیار زیبا و مدرن, دیلایت های باریک و ظریف، چراغ ترمز سوم با شکلی متفاوت، فرورفتگی هوشمندانه صندوق جذابیت این خودرو را دوچندان می نماید. در نمای جانبی این خودرو با طراحی خطوط منحنی برجستگی در گلگیر ها دیده می شود که باعث با ابهت تر دیده شدن آن گردیده است . این خودرو زیر مجموعه شرکت چینی دانگ فنگ بنام فورتینگ می‌باشد و دارای حداکثر قدرت 195 اسب بخار و حداکثر گشتاور 285 نیوتون متر بوده این خودرو گیربکس 7 سرعته اتوماتیک 2 کلاچه و دارای شتاب 9.5 می‌باشد که در بین رقبایش از شتاب بهتری برخوردار می‌باشد. از آپشن های خودرو لاماری ایما می‌توان به وجود کابین بزرگ دوربین دید عقب دوربین ثبت وقایع کروز کنترل سقف پانوراما اشاره کرد.

فونیکس تیگو 8 پرومکس

این خودرو به عنوان یکی از بهترین خودرو های چینی در ایران و با داشتن فهرست کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی  در سال 2021 میلادی پا به عرصه ظهور گذاشت. مهمترین تفاوت نسخه پرومکس با نسخه پرو در سیستم تمام چرخ محرک می‌باشد که با توجه به شرایط جاده انتقال قدرت میان محورها بصورت الکترونیکی کنترل می شود از لحاظ ظاهری این خودرو دارای کابین بزرگ سه ردیف صندلی چراغ های کشیده جلو پنجره با الگوی کهکشانی می باشد. خودرو فونیکس تیگو 8 پرو دارای 4 اگزوز بوده و بخاطر داشتن سیستم تمام چرخ محرک  AWD امکان رانندگی در 6 حالت را فراهم نموده است. خودرو فونیکس تیگو 8 پرومکس مجهز به دو صفحه نمایش 12.3 اینچی است که جلوه بصری فوق العاده ای خلق گردیده است. تیپ این خودرو  آپشن های جدیدی را به آن افزوده است از جمله گرمکن همه صندلی ها، گرمکن فرمان، دوربین ثبت وقایع و شیشه های دو جداره را می توان نام برد. از لحاظ فنی پیشرانه 2 لیتری TGDI با قدرت 254 اسب بخار و گشتاور 375 نیوتن  متر همچنین گیربکس اتوماتیک دو کلاچه باعث شده است تیگو 8 پرومکس در 7.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت  برسد.

جک S5

خودروی جک S5 از جمله بهترین خودروهای چینی در ایران می باشد که با ورودش به ایران ذهنیت‌های منفی که نسبت به ماشین های چینی وجود داشت را از بین برد و با طراحی و مشخصات فنی مناسب طرفداران بسیاری پیدا کرد. از مهم ترین ویژگی این خودرو که آن را نسبت به خودروهای با قیمت یکسان متمایز می نماید شتاب بسیار بالا و ایمنی آن می‌باشد.  جنس بدنه خودرو از فولاد بوده و ترمز آن به لحاظ کنترل در هر 4 چرخ  از کنترل بالایی برخوردار است. از لحاظ طراحی این خودرو دارای فرمان برقی بوده که با توجه به سرعت در جاده میران کنترل در رانندگی را افزایش می دهد .از لحاظ فنی نیز این خودرو نیاز مصرف کنندگان را برطرف می نماید و حداکثر قدرت آن 174 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه می باشد. میزان گشتاور تولیدی برابر 265 نیوتون متر در طیف دور موتور  2000 تا 4000 دور در دقیقه می‌باشد.

بورگوارد BX7

یکی دیگر از بهترین خودروهای چینی در ایران بورگوارد BX7  است که  برای اشخاصی که به دنبال خودروهایی با طراحی اروپایی هستند ساخته شده است. وجود چراغ‌های مه‌شکن به همراه شب نما، سنسور عقب، یک دیفیوزر و دو خروجی آن را از بسیاری از خودروهای چینی متمایز کرده است. از لحاظ فنی این خودرو دارای 221 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. آپشن هایی نظیر سقف پانورامیک، برف پاک کن مجهز به سنسور باران، صندلی راننده در 12 جهت و صندلی سرنشین جلو در 8 جهت از دیگر ویژگی های این خودرو خاص می‌باشد. این خودرو دارای سیستم تقسیم نیروی ترمز و جلوگیری از لغزش حفظ خودرو در شیب و فشار سنج باد لاستیک مجهز شده است.

هایما S7 پلاس

اگر فضای داخلی خودرو برایتان اهمیت دارد و نمی@خواهید مبلغ گزافی هزینه کنید هایما S7 پلاس گزینه بسیار مناسبی است، زیرا با طراحی صندلی های راحت و دوخت زیبا آن را چشم نواز نموده است و از این لحاظ  نسبت به خودروهای با کلاس کراس اوور چینی قابل قبول تر می باشد. این خودرو دارای ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی، توزیع متعادل نیروی ترمز، سیستم کمک در سربالاییHSA، کنترل پایدار الکترونیکی ESA می باشد. فرمان برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، امکان تنظیم ارتفاع چراغ ها از داخل، نمایش میزان باد لاستیک ها و سیستم برق خودکار سوخت، صندلی راننده 8 حرکته برقی گرمکن دار و صندلی شاگرد 4 حرکته گرمکن دار، سنسور نور و باران می باشد و از لحاظ فنی هایما S7 پلاس دارای پیشرانه توربوشارژ 1.8 لیتری با قدرت 185 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر است. جعبه دنده 6 سرعته هیوندای پاورتک و مانیتور لمسی بر روی آن نصب گردیده است.

کی ام سی 7 K

 با ورود کی ام سی K7 انتظار مصرف کنندگان از صنعت خودروسازی بالا رفت . این خودرو با طراحی بدنه جذاب چشم هر بیننده ای را به خود جذب می نماید. فضای داخلی این خودرو با قامت بلندش همخوانی دارد، به گونه ای که با فاصله محوری 2750 میلی متری و سقف بلند حس راحتی را به سرنشینان منتقل می نماید و با داشتن محفظه  960 لیتری و تعبیه زاپاس در زیر خودرو دست شما را برای قراردادن وسایل زیادی در محفظه صندوق عقب باز می گذارد. از لحاظ امکانات این خودرو دارای سقف پانوراما با سانروف برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، قابلیت تنظیم فرمان در سه حالت، سامانه پایش فشار باد لاستیک TPMS، سنسور های پارک جلو و عقب، ترمز پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی EPB مجهز به Auto Hold، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC  و سرازیری  DAC، سیستم کمکی ترمز برخوردار می باشد. از لحاظ مشخصه های فنی نیز کی ام سی K7 از پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژر بهره می برد و حداکثر 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. ویژگی مثبت دیگر این خودرو برخورداری از گیربکس دو کلاچه اتوماتیک 6 سرعته است که آن را به  یکی از بهترین خودروهای چینی در ایران تبدیل کرده است.

جمع بندی

صنعت خودروسازی چین با فناوری پیشرفته و سرعت زیاد توانسته است در صف برترین خودروسازان جهان قرار بگیرد. خودرو های چینی به دلیل داشتن مولفه هایی از قبیل طراحی جذاب و مدرن بدنه، امکانات رفاهی فراوان، خدمات پس از فروش در بین مردم از جایگاه خوبی برخوردار هستند. به دلیل محدودیت هایی که کشورمان در تولید خودرو با آن روبرو است، تولیدکنندگان  امکان رقابت با خودرو های چینی را ندارند. و مصرف کنندگان با پرداخت ارقام و مبالغ معقولی می‌توانند صاحب یک خودرو با کلاس جهانی شوند. این مقاله با  معرفی بهترین خودروهای چینی در ایران  راه را برای انتخاب درست تر هموار می نماید .

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.