نکات مهم تحویل خودرو ایرانی صفر

شاید یکی از چالش برانگیزترین اتفاقات ممکن در کشور عزیزمان ایران، تحویل گرفتن خودرو ایرانی صفر کیلومتر از نمایندگی‌های ایران‌خودرو و سایپاست. هرچند با جولان خودروهای چینی این حساسیت نیز روز بروز بیشتر می‌شود. در نگاه اول، موضوع ساده‌ای بنظر می‌رسد اما در هنگام تحویل گرفتن خودرو اهمیت آن‌را با پوست و استخوان خود احساس خواهید کرد. بنابراین به هیچ‌وجه این مقاله را از دست ندهید تا با نکات مهم تحویل خودروی ایرانی صفر همراه شما باشیم.

طنز: مورد داشتیم عزیزی خودرو صفر کیلومتر خود را از نمایندگی تحویل گرفت، به منزل که رسید از ناهماهنگی طول خودرو که به صورت چشمی قابل تشخیص بود، متوجه شد شاسی ضربه خورده! 🙂

شبکه‌های اجتماعی

مدت زمان تخمینی مطالعه: 6 دقیقه

تحویل خودرو ایرانی صفر و نکات مهم آن

خب همه چیز از آنجایی شروع می‌شود که با شما تماس می‌گیرند و می‌گویند بیا در فلان ساعت خودرو خود را تحویل بگیر! حالا با خوشحالی بسیار و خرید ۴ عدد تخم مرغ به سراغ نمایندگی می‌رویم تا خودرو صفر و خشک خود را که هنوز پلاستیک‌های آفتابگیرش در نیامده و قرارهم نیست حالاحالاها دربیاوریمش را تحویل بگیریم! خب تا اینجا همه‌چیز زیباست. اما آنچه سالیان سال کام بسیاری از خریداران را تلخ کرده تحویل گرفتن خودروی ناقص است. مسئله مهمی که بسیاری از تولیدکنندگان، خود نیز به آن اشاره کرده‌اند. البته در زمان انتشار این مقاله، همین چند روز پیش بود که روایت شد (شایعه بودن یا نبودنش مشخص نیست) که میثاق نامه‌ای نوشتند و قول دادند دیگر خودرو ناقصی از کارخانه خارج نشود! ( مرسی!)

مشکلات تحویل خودرو صفر کیلومتر

از این بابت مطمئن باشید در صورتی که خودرو را در نمایندگی تحویل نگیرید و از آنجا خارج نکنید، هنوز برگ برنده دست شماست. تجربه ثابت کرده در صورتی که بعدا ایراد خودرو صفر خود را پیدا کنید، باید بسوزید و بسازید و از جیب مبارک هزینه کنید. به هرحال تنها فرصت شما برای شیرین ماندن سوار شدن خودروی صفر، همان لحظه حضور در نمایندگی‌ست. پس با ما همراه باشید تا پس از گذر از طنز ماجرا، به سراغ نکات مهم تحویل خودرو ایرانی صفر برویم.

نکات مهم هنگام تحویل گرفتن خودرو صفر

همواره در زمان تحویل خودرو باید به نکات مهمی توجه کنید که به شما اطمینان می‌دهد که خودروی خود را بدون نقص تحویل می‌گیرید. عمده این نکات مرتبط با خود خودروست و موارد حاشیه‌ای را شامل نمی‌شود. بنابراین با چشمانی باز به خودرو خود در نمایندگی نگاه کنید و نکات زیر را به خوبی در نظر داشته باشید:

  • در صورتی که قرار شد برای تحویل گرفتن خودرو به نمایندگی مجاز مراجعه کنید، هرگز حضور در زمان بعد از ظهر و نزدیک به غروب آفتاب را انتخاب نکنید. طبق مطالعات انجام شده، توانایی دید طبیعی انسان از زمان بعد از ظهر به مرور کاهش میابد. بنابراین صبح پس از طلوع کامل آفتاب بهترین زمان برای بازدید از خودروست تا بتوانید خط و خش‌های ریز را هم شناسایی کنید.
  • ابتدا به سراغ بدنه و رنگ خودرو بروید. با دقت بدنه را برای یافتن خط و خش‌های احتمالی بررسی کنید. سپس شیشه‌‌ها و سپر را به دقت بررسی کنید تا در صورت مشاهده پاشیدگی رنگ به رنگ شدن دوباره خودرو مشکوک شوید.
  • سپس کاپوت را در هر دو حالت روشن و خاموش بالا بزنید و تمام صداهای مشکوک را مورد بررسی قراردهید. دقت کنید در سینی خودرو نشانه‌ای از روغن ریزی نباشد.
  • در پوش‌های بخش موتور و زیر کاپوت را با دقت بررسی کنید و از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل کنید.
  • تمام بخش‌های برقی خودرو از جمله شیشه‌ها و آینه‌ها را بخوبی بررسی کنید.
  • از دوستی کمک بگیرید و صحت عملکرد تمامی چراغ‌ها را بررسی کنید.
  • از صحت عملکرد سیستم سرمایشی و گرمایشی خودرو مطمئن شوید.
  • از عدم اتصال فیزیکی چراغ‌ها به بدنه مطمئن شوید. دقت کنید هیچ یک از قطعات بدنه نباید تاب داشته باشد.
  • صندوق را کاملا بررسی کنید و از وجود زاپاس، دفترچه راهنما، لوازم اولیه و جک و تابلو خطر مطمئن شوید.
  • در صورت ریگلاژ نبودن درب‌ها و یا وجود صدای ناهنجار در هنگام باز و بسته شدن درب از تحویل گرفتن خودرو خودداری کنید.
  • دقت کنید نباید رنگ اجزای مختلف بدنه باهم فرق داشته باشد( شامل خودروهای دورنگ کارخانه‌ای نمی‌شود).
  • حتما در هنگام تحویل مطمئن شوید سوییچ یدک به همراه کارت رمزدار نیز به شما تحویل می‌شود.
  • زیر خودرو را با دقت بررسی کنید تا در صورت آویزان بودن نامتعارف قطعات از تحویل گرفتن خودرو خودداری کنید.
  • از سلامت زاپاس خودرو و دیگر تایر‌ها اطمینان حاصل نمایید.
  • از عدم مسدود بودن ناحیه اگزوز مطمئن شوید.
  • نمایندگی هیچگونه هزینه‌ای را نباید بابت تعویض پلاک از شما دریافت نماید بنابراین از هزینه‌های تحمیلی که ممکن است وجود داشته باشد هوشیار باشید.
  • روغن ترمز و روغن موتور را بررسی کنید و از کافی بودن آنها اطمینان داشته باشید.
  • از صحت عملکرد صندلی‌‌های خودرو، بویژه صندلی‌های برقی اطمینان حاصل کنید. صندلی‌ها نباید لق یا دارای صدای جیر جیر باشند. همچنین از اینکه روگش صندلی‌ها پارگی نداشته باشند مطمين شوید.

حتما قبل از تحویل با خودرو رانندگی کنید

بله! قبل از تحویل گرفتن و امضای چک لیست، حتما در محوطه با خودرو کمی رانندگی کنید! خودرو نباید دارای صدای نامتعارف در کابین و محفظه زیر کاپوت باشد. در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری صدا در این مورد، از تحویل گرفتن خودرو خودداری کنید.

دقت کنید در صورت امضای چک لیستی که به شما می‌دهند، دیگر تعهدی در قبال تحویل سالم خودرو به شما نخواهند داشت. بنابراین فراموش نکنید که در صورتی که خودرو صفر کیلومتری را تحویل می‌گیرید، بررسی دقیق و بدون هیجان، از همه چیز واجب‌تر است.

اما یک ترفند بسیار مفید که نیاز هست حتما به آن توجه کنید را به شما معرفی می‌کنیم. امروزه دیاگ بلوتوثی خودرو‌های ساخت داخل در بازار توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی موجود شده است. کافیست قبل از مراجعه به نمایندگی و تحویل خودرو صفر کیلومتر، دیاگ بلوتوثی مخصوص مدل خودرو خود را تهیه کنیدو همراه خود داشته باشید. سپس در هنگام مراجعه به نمایندگی و تحویل خودرو، حتما دیاگ بزنید و از عدم وجود ارورها اطمینان کامل حاصل کنید. استفاده از دیاگ بلوتوثی تولید داخل بسیار آسان است و کافیست یک گوشی اندرویدی و یا iOS و قطعه دیاگ بلوتوثی را همراه خود داشته باشید.

می‌توانید برای تهیه دیاگ بلوتوثی خودرو، به فروشگاه اینترنتی رئوفی سی تی سی مراجعه نمایید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.