راهنمای خرید بهترین دزدگیر ماشین

دزدگیر خودرو چیست؟

دزدگیر خودرو سیستمی ضد سرقت است که به هنگام گذر از یک حریم خصوصی یا شکستن یک قفل، با اعلام صدا، این عمل غیر قانونی را اعلان کرده و از به سرقت رفتن خودرو جلوگیری می کند. دزدگیرهای موجود در بازار شاید از لحاظ ظاهری متفاوت باشند، اما ساختار مشترکی دارند و به طور کلی از دو خط تحریک باز و بسته که محل اتصال حسگرها هستند و ریموت کنترل از راه دور، تشکیل می شوند.
همچنین مدار دزدگیر، شامل مدار شارژ باتری برای قطع شدن برق دستگاه و مدار آژیر می‌باشد، ممکن است در بعضی از مدل ها مجهز به سیستم تلفن ‌کننده خودکار در هنگام تحریک نیز باشد.
دزدگیر ماشین غالبا در دو مدل تصویری و ساده طراحی و ساخته می شود که در ادامه به چگونگی عملکرد آنها و راهنمای خرید بهترین مدل خواهیم پرداخت.


دزدگیر ساده

دزدگیرهای ساده یکی از متداول ترین و پر مصرف ترین مدل های موجود است که مجهز به سنسور تشخیص خطر هستند و حرکات مشکوک یا خطراتی مانند ضربه زدن را تشخیص داده و شروع به آژیر کشیدن می کنند.
یکی از قابلیت های این دزدگیر، تنظیم حساسیت سنسور است که به کمک آن می توانید، میزان حساسیت دزدگیر را به میزان دلخواهتان تنظیم کنید.
دزدگیر خودرو ساده، دارای دو ریموت کنترل از راه دور است که به وسیله آن ها امکان روشن یا خاموش کردن سنسور ضربه سنج، کددهی و ریست اضطراری فراهم خواهد شد.
این مدل پس از گذشت ۱۰ ثانیه از پیاده شدن، برای قفل کردن خودرو هشدار می دهد و در حین رانندگی نیز درها را به طور اتوماتیک قفل می نماید. میزان برد دزدگیر ساده بین 100 تا 150 متر در امکان سر پوشیده است که در فضای باز افزایش می یابد.


دزدگیر تصویری

یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین سیستم های ضد سرقت و دزدگیرهای تصویری هستند، که امکان مشاهده وضعیت خودرو را به صورت تصویری فراهم می سازند.
این مدل بر پایه بلوتوث و اف ام کار می کند و دارای دو ریموت کنترل از راه دور است که هر دو ریموت یا فقط یکی از آنها دارای نمایشگر ال ای دی می باشد.
دزدگیر تصویری به علاوه بر ویژگی های دزدگیر ساده قابلیت هایی همچون یافتن ماشین در پارکینگ و اماکن شلوغ، آنتن جداگانه برای افزایش برد ریموت، امکان خاموش نمودن و قطع برق خودرو هنگام سرقت و باز شدن اتوماتیک درب ها پس از خاموش شدن موتور خودرو را دارد و میزان برد آن تا 500 متر در فضاهای سر پوشیده است، که در مکان های بدون سقف بیشتر نیز می شود.

دزدگیرهای ساده و تصویری دارای یک ویژگی مشترک در خروجی هستند که شامل خروجی شیشه بالابر، خروجی صندوق پران، خروجی سنسور درب، خروجی شوک سنسور، خروجی، خروجی آژیر، خروجی آنتن، چشمی آلترا سونیک و سایر خروجی های LED (برای دزدگیر تصویری)، خروجی چراغ های راهنما، خروجی رله قطع برق و خروجی قفل مرکزی می شود.

راهنمای خرید بهترین دزدگیر تصویری ماشین

دزدگیر و ردیاب (GPS)

این سیستم علاوه بر دزدگیر و قابلیت های آن مجهز به ردیاب است که با استفاده از آن هر لحظه از موقعیت خودرو خود آگاه هستید.
درون دستگاه جی پی اس، دزدگیر یک سیم کارت جهت ردیابی قرار داده می شود و از طریق وب سایت، پیامک، تلفن ثابت و نرم افزار قابل دانلود، می توانید مسیرهای پیموده شده توسط خودرویتان را مشاهده کنید.

 ردیاب و دزدگیر ماشین

بهترین برندهای دزدگیر در ایران

دزدگیر ماشین برندها و تولیدکنندگان مختلفی دارد که رقابت بین آنها بسیار بالاست و با وجود برخی از سیستم های بی کیفیت و تقلبی موجود در بازار، ضروری است که برندهای مطرح و درجه یک را بشناسید، چرا که این شناخت، یک راهنمای خرید و انتخاب بهترین مدل برای شماست.

  • زنوتیک
  • جردن
  • رویال
  • کرنل
  • گارد
  • تاچ
  • مکس تن
  • ماجیکار
  • استیل میت
  • تی ال دی
  • پی ال سی
  • سیم کارتل
  • زینوتیکس
  • چیتا
  • تنون
  • ایزیکار
  • اکتیو
  • هوتای
  • اسپای

راهنمای خرید بهترین دزدگیر ماشین
کیت کامل دزدگیر مدل ساده

کیت دزدگیر خودرو شامل چه اجزایی می شود؟

دزدگیر خودرو شامل قطعاتی می شود که در نصب و راه اندازی این سیستم نقشی مهم و حیاتی دارند که در ادامه این بخش به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • کیت مرکزی
    کیت مرکزی مهم ترین قسمت دزدگیر است که با فعال شدن هر یک از سنسورها فعال می شود و وظیفه پردازش سیگنال های دریافت شده از حسگرها جهت فعال سازی دزدگیر را بر عهده دارد. به این صورت که با فعال شدن سنسور ها سیگنالی به کیت دزدگیر ارسال شده و سپس سیستم هشدار فعال می گردد و باعث به صدا در آمدن آژیر دزدگیر خودرو می شود.
  • حسگرهای ضربه و تغییر فشار
    حسگر یا سنسور ضربه دزدگیر خودرو زمانی به کار می آید که به بدنه خودرو ضربه وارد شود و یا جسمی با آن تماس پیدا کرده باشد که با توجه به میزان ضربه صدای هشدار نیز متغیر است.
    سنسور فشار نیز هنگامی که شیشه اتومبیل شکسته شود و با ورود هوای تازه درون ماشین تغییر فشار هوا در خودرو به وجود بیاید، فعال می گردد.
  • سنسور حرکتی و درب خودرو
    حسگر حرکتی زمانی که ماشین به حرکت در می آید یا دچار جابجایی می شود، فعال می گردد و موجب فعال شدن سیستم آژیر دزدگیر خواهد شد.
    در صورتی که درب خودرو، درب صندوق یا کاپوت باز شود، سنسور درب فعال می شود و سیگنالی به دزدگیر ارسال می شود و همراه با به صدا درآمدن آژیر، چراغ هشدار نیز روشن می گردد.
  • آژیر
    یکی از مهم ترین اجزای دزدگیر آژیر است که وظیفه هشدار دادن و اعلان وضعیت خودرو را بر عهده دارد. آژیرها بسته به کارخانه تولید کننده، دارای صدای مختلفی هستند که معروف ترین آنها مدل 6 صداست.
  • ریموت
    اکثر دزدگیرها دو ریموته هستند و یک عدد ریموت اضافه برای یدک در مواقع ضروری به همراه دارند. معمولا یکی از ریموت ها دارای آنتن جداگانه برای افزایش برد نیز هستند. اما در برخی از دزدگیرهای مدل تصویری، یکی از ریموت ها دارای نمایشگر LED و دیگری را ساده می سازند تا هزینه نهایی کیت در بازار کمتر باشد.

نقش پاور ویندوز در کیت دزدگیر

یکی از لوازم امنیتی خودرو، سیستم پاور ویندوز یا بالابر اتوماتیک شیشه می باشد، برای عملکرد این قطعه باید ابتدا روی خودرویتان دزدگیر نصب داشته باشید و سپس از پاور ویندوز استفاده نمایید. این سیستم به گونه ای عمل می کند که با فشار دادن کلید قفل ریموت دزدگیر، ابتدا وضعیت شیشه ها بررسی می‌شود و در صورت پایین بودن هر یک از آنها به صورت خودکار بالا می روند و کاملا بسته می شوند. 
با نصب پاور ویندوز دیگر نگرانی فراموش کردن بستن شیشه ها از بین می‌رود و از سرقت لوازم داخل خودرو توسط سارقین جلوگیری خواهد شد.

در این مقاله تلاش کردیم تا با بررسی ویژگی ها و اجزای تشکیل دهنده، بهترین راهنمای خرید دزدگیر ماشین را شرح دهیم. بهترین ایده برای تهیه یک دزدگیر از میان مدل های متنوع آن ها، بر اساس نیاز شماست. برای مثال در صورت فاصله کم محل پارک خودرو از محل کار یا منزل، فقط دزدگیر ساده می تواند موثر عمل کند، زیرا که با شنیدن صدای آژیر به سرعت می توانید خود را به خودرو برسانید. امکانات جانبی دزدگیرها مانند پاور بالابر شیشه اتوماتیک نیز در صورتی که اغلب هنگام پیاده شدن از خودرو، بالا زدن شیشه ها را فراموش می کنید، بسیار کمک کننده است. در لینک زیر از سایت می توانید محصولات مربوط به دزدگیر و مدل های آن را همراه با توضیحات تخصصی تر مشاهده کنید.

دزدگیر و لوازم جانبی

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.