کیلس استارت چیست؟

پیشرفت های تکنولوژی و علم خودرو، استانداردهای خودرو را بسیار جابجا کرده است. کیلس استارت خودرو هم  یکی از آن هاست. با معرفی کیلس استارت دیگر سوئیچ خودرو مفهوم قدمی خود را از دست داده و به صورت زیبا و جذابی در خودرو استفاده می شود. در ادامه بیشتر با کیلس استارت آشنا می شویم.

معرفی کیلس استارت خودرو

سیستم کیلس استارت خودرو یک سیستم جرقه زنی مدرن است که از احراز هویت الکترونیکی برای ورود یا راه اندازی خودرو استفاده می کند. احراز هویت الکترونیکی را می توان توسط یک دستگاه دستی که به عنوان جا کلیدی شناخته می شود، کنترل کرد. تمام هدف از معرفی این سیستم جرقه زنی افزایش امنیت خودروها و راحتی رانندگان بوده است. اولین در نوع خود در مرسدس بنز S کلاس در سال 1997 معرفی شد و از آن زمان به استانداردهای خودرو تبدیل شد. انواع مختلفی از احراز هویت الکترونیکی وجود دارد که در کیلس استارت خودرو استفاده می شود. بیایید نگاهی به این انواع کیلس استارت بیندازیم.

blank

انواع کیلس استارت

انواع کیلس استارت کلید می تواند از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت باشد. عملکرد اکثر کیلس استارت کم و بیش مشابه است.

  • استارت با فشار: دکمه استارت فشاری در خودروها رایج ترین نوع کیلس استارت است. برای خاموش و روشن کردن خودرو از یک جا کلیدی استفاده می کند. ماشین فقط با فشار دادن دکمه استارت موتور و با جاکلیدی در محدوده روشن می شود.
  • نوع راکر: کلیدهای راکر کلیدهای فنری هستند که برای روشن و خاموش کردن موتور باید چرخانده شوند.
  • سوئیچ چرخشی: اینها کیلس استارت معمولی هستند که برای روشن و خاموش کردن موتور باید چرخانده شوند.
  • کلید هوشمند: جدیدترین شکل کیلس استارت است. کیلس استارت می تواند به طور خودکار ریموت کلید را در محدوده 5 تا 10 فوت تشخیص دهد. رانندگان می توانند مستقیماً وارد وسیله نقلیه شده و آن را روشن کنند. علاوه بر این، کلیدهای هوشمند همچنین می توانند برای تعدادی از عملیات های دیگر مانند اجرای سیستم کنترل آب و هوا از راه دور استفاده شوند.
blank

کیلس استارت چگونه کار می کند

ریموت کنترل سیستم کیلس استارت که به عنوان کلید هوشمند نیز شناخته می شود، عنصر اصلی در سیستم کیلس استارت است. این سیستم ممکن است از مدلی به مدل دیگر متفاوت باشد، اما اهمیت ریموت مشابه است. سیستم بدون کلید بر اساس سیگنال های رادیویی کار می کند. ریموت یک فرستنده رادیویی است که سیگنال های فرکانس پایین را برای احتراق خودرو تقویت می کند. هنگامی که کامپیوتر ماشین سیگنال رادیویی را تشخیص داد، سیستم کیلس استارت قفل ماشین را باز می کند. 

آنتن های اطراف خودرو از یک محاسبه مقایسه ای برای شناسایی موقعیت راننده و ریموت در داخل خودرو استفاده می کنند. با فشار دادن دکمه استارت، گیرنده ایموبلایزر را غیرفعال می کند، مدار موتور روشن می شود و موتور روشن می شود.

این سیستم ها برای کمک به جلوگیری از سرقت و دزدی خودرو طراحی شده اند. از آنجایی که کامپیوتر خودرو تنها سیگنالی را از ریموت خود تشخیص می‌دهد، دزدان برای وارد شدن و راه‌اندازی موتور سخت‌تر خواهند بود. هیچ کلید فلزی قابل کپی وجود ندارد و هیچ قفل مکانیکی ستون فرمان وجود ندارد که بتوان آن را مجبور کرد یا شکست داد.

با وجود همه اینها، برای افزایش تدابیر امنیتی، خودرو باید در حالت پارک باشد و پدال ترمز را فشار داد. این شناسه سیگنال رادیویی یا کد امنیتی واژگونی هر ریموت منحصر به فرد است و بنابراین، هیچ ریموت دیگری نمی تواند ماشین را باز و یا روشن کند. اگرچه این سیستم کیلس استارت مدرن به خوبی مجهز است، اما برخی از مزایا و معایب این سیستم وجود دارد.

blank

مزایا و معایب کیلس استارت

معرفی سیستم کیلس استارت نقطه عطفی به سوی مفهوم خودروی مدرن بود. مطمئناً جایگزین تمام مشکلات سوئیچ معمولی می شود، اما برخی معایب نیز دارد. لیست زیر از مزایا و معایب کیلس استارت خودرو بحث شده است.

مزایا کیلس استارت

  • راحتی و آسودگی برای رانندگان بیشترین مزیت کیلس استارت است.
  • کد امنیتی منحصر به فرد جا ریموت و کیلس استارت سرقت خودرو را کاهش می دهد.
  • تعدادی از ویژگی های راحتی راننده را می توان از راه دور کنترل کرد.
  • تصادفات اتومبیل را کاهش می دهد، زیرا تا زمانی که پدال ترمز فشار داده نشود، موتور روشن نمی شود.

معایب کیلس استارت

  • انتقال فرکانس‌های رادیویی توسط ریموت قابل ردیابی است و می‌توان از آن برای هک کردن سیستم‌های خودرو استفاده کرد.
  • با سیستم کیلس استارت، و با توجه به موتورهای بی‌صدای امروزی، فراموش کردن خاموش کردن موتور هنگام خروج از خودرو امری خارج از تصور نیست. از سال 2006، بیش از 22 نفر در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن پس از رها کردن ماشینی که در یک گاراژ بسته که به خانه ای متصل بود، جان خود را از دست داده اند و بسیاری دیگر دچار بیماری و جراحت شده اند.
  • سیستم بدون ریموت کاملاً غیرفعال است.
  • یکی دیگر از اشکالات این است که خودروهای همراه با سیستم کیلس استارت می توانند به طور غیرمنتظره ای به جلو حرکت کنند، اگر نتوانید قبل از پیاده شدن از خودرو آن را در پارک قرار دهید.
blank

عیب یابی کیلس استارت

دلایل متعددی منجر به خرابی کیلس استارت می شود. متداول ترین آنها مشکل باتری ریموت می باشد. در این حالت ریموت را روی دکمه استارت موتور قرار داده و آن را فشار دهید. برخی از خودروهای آئودی و تویوتا دارای دریچه ای در داشبورد برای قرار دادن ریموت برای استارت فوری خودرو هستند. اگر هر دو گزینه در راه اندازی  و روشن کردن ماشین با شکست مواجه شدند، توصیه می شود فوراً برای تشخیص بیشتر به متخصص مراجعه کنید.

هزینه کیلس استارت

همانطور که در بالا ذکر شد، برای داشتن یک سیستم کلیس استارت بر روی خودرو باید هم ریموت و هم قطعات کیلس استارت بر روی خودرو با هم دیگر و به صورت جفت شده نصب شوند. لذا توصیه می شود جهت تعویض آن به نمایندگی مجاز شرکت مراجعه نمایید. با این حال، می توانید آن را از بازار نیز خریداری کنید، اما نیاز به برنامه ریزی مجدد دارد.

هزینه کیلس استارت با توجه به آپشن هایی که ارائه می دهد و همچنین نوع ریموت و نوع خودرویی که بر روی آن مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت می باشد.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.