انواع پوشش سرامیکی خودرو

آیا تا به حال به استفاده از پوشش سرامیکی روی ماشین خود فکر کرده اید؟ آیا ادعاهای رایج در مورد حفظ رنگ ماشین شما درست است؟ در مورد انواع پوشش سرامیکی خودرو چه می دانید؟ می دانیم که شما بارها این سوالات را پرسیده اید تا در نهایت سردرگم تر از قبل شوید. امروز، شما را با اصول پوشش سرامیکی برای خودروها آشنا خواهیم کرد، چیست، چه مزایا و معایبی دارد و در نهایت با انواع پوشش سرامیکی خودرو بیشتر آشنا می شوید.

پوشش سرامیکی خودرو چیست؟

پوشش سرامیکی یک محلول پلیمری شیمیایی است که برای محافظت از آن در برابر آسیب رنگ خارجی به بیرون خودرو اعمال می شود. معمولاً با دست اعمال میشود، با رنگ اتومبیل شما ترکیب می شود و یک لایه حفاظتی آبگریز اضافی ایجاد می کند. به دلیل این پیوند شیمیایی و ایجاد یک لایه جدید، رنگ کارخانه خودرو دست نخورده باقی می ماند.

در حالی که بسیاری از علاقه مندان به خودرو بر این باورند که این ماده جایگزینی برای فیلم محافظ رنگ است، پوشش سرامیکی، در واقع، جایگزینی برای پولیش ماشین است. ایده اصلی این است که از ظاهر شدن کثیفی، کثیفی و لکه ها بر روی کار رنگ و خراب شدن پوشش شفاف جلوگیری کنید.

پوشش سرامیکی که گاهی اوقات پوشش نانو سرامیک نیز نامیده می شود، بسته به پوشش و نوع پلیمر مورد استفاده، راه حلی دائمی یا نیمه دائمی برای نگرانی شماست.

انواع پوشش سرامیکی خودرو

ما می‌توانیم بسیاری از انواع پوشش‌های سرامیکی خودکار را روی خودروی شما نصب کنیم و از محکم و ایمن ماندن آنها اطمینان حاصل کنیم. فقط تعدادی از انواع پوشش سرامیکی خودرو عبارتند از:

  • پوشش سرامیکی مبتنی بر PTFE: این اسپری ها کم استحکام پوشش های سرامیکی هستند اما محافظت استثنایی در برابر گرما دارند. آنها همچنین یک سطح نچسب ایجاد می کنند که کاملا محکم است. همچنین ممکن است شنیده باشید که به این اسپری های تفلون گفته می شود، زیرا آنها از اسپری های پلی تترا فلوئورواتیلن که معمولا توسط تفلون استفاده می شود، استفاده می کنند.
  • پوشش سرامیکی تقویت کننده SiO: استفاده از این اسپری ها ماهیت آبگریز یا مقاوم در برابر آب را افزایش می دهد. آن‌ها از فناوری نانو استفاده می‌کنند که وارد سطوح خودروی شما می‌شود، که به کاهش آسیب در مناطقی که ممکن است در غیر این صورت به راحتی نبینید، کمک می‌کند.
  • پوشش سرامیکی نانو: هنگام نصب این پوشش ها، محافظت بیشتری نسبت به دو پوشش اول، به ویژه در برابر اشعه ماوراء بنفش، علائم چرخش و مشکلات رنگ دریافت می کنید. آنها تا 84 درصد غلظت دارند که باعث می شود بدون کمک یک متخصص بسیار محافظت کنند اما نصب آنها را نیز سخت می کند.
  • پوشش های سرامیکی مبتنی بر گرافن: به عنوان جدیدترین نوع پوشش سرامیکی، این ماده اغلب قوی ترین ماده جهان در نظر گرفته می شود. به عنوان یک لایه اتم کربن، حداکثر محافظت در برابر آب، جلوگیری از زنگ زدگی و مقاومت بالاتر در برابر سایش را فراهم می کند.

مزایا پوشش سرامیک خودرو

پوشش سرامیک خودرو ویژگی ها و مزایای خاصی را به ماشین شما اضافه می کند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

محافظت در برابر اشعه های مضر UV

یکی از عوامل مخرب رنگ و بدنه ماشین اشعه UV موجود در نور خورشید می باشد. اشعه های مضر UV خورشید آسیبی بسیار سختی را به رنگ ماشین شما وارد می کند. یکی از وظیفه های مهم پوشش سرامیکی محافظت از اکسید شدن رنگ خودرو در برار نور خورشید است و از محو شدن آن و کدر شدن رنگ ماشین جلوگیری می کند. اگر ماشین خود را بیرون پارک کنید، پوشش سرامیکی خودرو بسیار به شما کمک می کند تا از اکسید شدن رنگ خودرو خود جلوگیری کنید.

محافظت در برابر لکه های شیمیایی

با توجه به میزان آلودگی بسیار زیاد در این روزها، لکه هایی که از این آلاینده های اسید موجود در هوا به وجود آمده اند بر روی ماشین یک پوشش ناخوشایند را از خود به جا می گذارند. کارکرد پوشش سرامیکی در اینجا جلوگیری از قرار گرفتن این لکه ها بر روی بدنه خودرو می باشد. با افزایش میزان آلودگی هوا در شهر، پوشش سرامیکی می تواند عامل محافظ بسیار خوبی در برابر اثرات مخرب این ماده ها باشد.

طبیعت آبگریز، سهولت در تمیز کردن

وقتی نوبت به پولیش و واکس زدن خودرو و سایر انواع جزئیات می رسد، شستن ماشین شما سردرد می شود. با پوشش سرامیکی، لازم نیست نگران از بین رفتن پلیمر باشید. (در ضمن، حذف کامل آن به فرآیند دیگری نیاز دارد که شامل صیقل دادن و سنباده مرطوب است.)

نه تنها با رنگ ماشین شما ترکیب می شود بلکه آب را نیز دفع می کند. این بدان معنی است که تمام کثیفی ها و کثیفی های مبتنی بر آب روی سطح می ریزند و در نهایت از بین می روند.

ظاهر جذاب

علاوه بر تمام ویژگی های مفیدی که پوشش سرامیکی به خودرو اضافه می کند، زیبایی چشم نواز یکی از گزینه های بسیار مهم است. پوشش سرامیکی براقیت و عمق رنگ را به خودروی شما می دهد تا ماشین شما ظاهری جذاب و دلفریب داشته باشد و بهترین نتیجه را از رنگ اصلی به ارمغان می آورد.

معایب پوشش سرامیکی

هر محصولی در دنیا دارای معایبی است. البته اینها دقیقاً عیب نیستند. فقط کارهایی که پوشش سرامیکی وعده انجام آنها را نمی دهد.

محافظت در برابر انواع خط و خش

پوشش سرامیکی ماشین شما را در برابر تهدیدات معمول محافظت نمی کند: خراش، خت و خش و اثرات برخورد تراشه سنگ. با وجود خواص ترکیبی آن، هنوز ویژگی های رنگ را حفظ کرده است. به همین دلیل است که همچنان باید انتظار داشته باشید که خودروی شما در انتهای این عناصر رایج و نامطلوب قرار گیرد.

برای محافظت در برابر خراش و بریدگی، باید فیلم محافظ رنگ پیشرفته تری را انتخاب کنید.

محافظت در برابر لکه آب

همانطور که قبلاً گفته شد، پس از استفاده از پوشش سرامیکی، آلاینده‌های مبتنی بر آب روی سطح خودرو شما می‌چسبند و در نهایت از بین می‌روند. اما همچنان حاوی مواد معدنی طبیعی و ذرات محلول هستند که پس از تبخیر آب روی سطح باقی می مانند.

پوشش سرامیکی نمی تواند از شر لکه های آبی که در نتیجه ایجاد می شود خلاص شود، که حذف آنها به رویکرد عملی بسیار بیشتری نیاز دارد.

عدم نیاز به کارواش

شما همچنان باید به طور منظم ماشین خود را بشویید. یک لایه روکش سرامیکی به ماشین شما قدرت فوق العاده ای نمی دهد تا خود را به طور خودکار تمیز کند.

آیا پوشش سرامیکی خودرو ارزشش را دارد؟

پاسخ کوتاه بله است. همانطور که در این مقاله دیدیم، پوشش سرامیکی مزایای زیادی دارد که در دراز مدت به ارزش خودروی شما می افزاید. این کار تمیز کردن و نگهداری آن را کمتر خسته کننده می کند. به طوری که زمان بیشتری را صرف رانندگی و لذت بردن از ماشین خود می کنید تا اینکه به فکر راه هایی برای محافظت از آن باشید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.