سفر به کیش با خودرو شخصی

با نزدیک شدن ایام نوروز و تابستان و تب‌وتاب سفر‌های تفریحی، جزیره زیبای کیش به یکی از گزینه‌های اصلی مسافران مبدل می‌شود. روش‌های مختلفی نیز برای سفر به این جزیره زیبا وجود دارد که اغلب به دلیل عدم اطلاع از شرایط سفر با خودرو شخصی، یا فاصله زیاد مبدا تا جزیره و یا علل‌های دیگر، مسافران از سیستم حمل و نقل هوایی برای سفر به کیش استفاده می‌کنند. اما قطعا در بسیاری از موارد شاید تمایل داشته باشید با خودرو شخصی خود به نگین جنوب کشور سفر کنید! پس با ما همراه باشید تا آخرین شرایط سفر به کیش با خودرو شخصی را بررسی کنیم.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 6 دقیقه

مزایا و معایب سفر به کیش با خودروی شخصی

ابتدا نگاهی به مزایا و مشکلات سفر به کیش با وسیله نقلیه می‌پردازیم. مزایا و معایبی که شاید نظر شما را به رفتن و یا نرفتن از این طریق تغییر دهد. سفر به کیش با خودرو روشی پر هزینه است. مخصوصا اگر از استان‌های شمالی کشور اقدام به سفر کنید هزینه قابل توجهی را باید برای تامین سوخت خودرو خود بپردازید. همچنین نباید از خطرات جاده‌ای غافل شد. به هرحال تا کیش مسیر طولانی در پیش دارید و باید با احتیاط بسیاری رانندگی کنید!

هزینه بالای سفر به کیش با ماشین

یکی دیگر از معایب این روش هزینه آن است. در سال ۱۴۰۰ هر خودرو به همراه سرنشینان میبایست مبلغ ۷۰۰هزارتومان را بابت حمل خودرو از بندر چارک بپردازد! از طرفی پرداخت عوارض و دیگر هزینه‌های ورود خودرو به کیش نیز مزید بر علت است. از این رو بجای این هزینه‌ها می‌توانید با همین مبلغ در کیش خودرو مناسبی را اجاره کنید! ( تجربه ماشین‌های آنجا البته خالی از لطف هم نیست! )

یک سفر اما به چند مقصد

شاید تنها مزیت سفر به کیش با خودرو شخصی که می‌توان به صورت جدی به آن پرداخت، لذت سفر باشد. بواسطه مسیر طولانی و البته سفر دریایی لذت سفر شما دو چندان خواهد شد. می‌توانید در میانه راه به شهر‌های مختلف سر بزنید و اگر از تهران عازم سفر می‌شوید می‌توانید در مسیر از اصفهان و شیراز عبور کنید.

مسیر سفر به کیش با ماشین شخصی

برای سفر به جزیره کیش ابتدا باید خود را به بندرعباس زیبا برسانید. سپس به یکی از بنادر چارک، لنگه و یا آفتاب بروید. سپس باید برای رزور شناورهای مخصوص حمل خودرو اقدام کنید. درنهایت پس از یک سفر دریایی کوتاه به جزیره زیبای کیش می‌رسید. پس از انجام مراحل ورود خودرو، می‌توانید قدم به خیابان های جزیره بگذارید.

نکات مهم قبل از شروع سفر

  • بندر چارک بهترین گزینه برای سفر شماست. پس از آن بندر آفتاب و سپس بندر لنگه گزینه‌های بعدی شما خواهند بود. بندر لنگه تنها در ایام نوروز پذیرای شما برای سفر به کیش است.
  • قبل از حرکت مطمين شوید تمام مدارک را با خود به همراه دارید. مدارک مورد نیاز شامل اصل و کپی کارت ماشین، برگ معاینه فنی معتبر، گواهینامه رانندگی و بیمه نامه است.
  • تا پایان سفر خود در کیش از مجوز ورود و خروج خود محافظت کنید.
  • اگر خودروی شما داخلی باشد، مدل آن باید بالاتر از سال 95 باشد. اگر خودرو خارجی دارید، باید مدل بالاتر از 2010 باشد.
  • دسترسی به بندر چارک از جاده بندرلنگه – پارسیان و جاده شیرویه و کلات ممکن است.
  • دسترسی به بند آفتاب از بندر چارک از طریق جاده چارک- آفتاب می‌باشد.
  • اگر در کیش جریمه شوید، باید قبل از خروج از جزیره جریمه خود را بپردازید! با توجه به قوانین سختگیرانه رانندگی در این جزیره، حتما با توجه بیشتری رانندگی کنید.
  • در بندر چارک ساعت حرکت لندیگراف بین ۲ الی ۳ بعد از ظهر و ۱۰ الی ۱۱ شب است. این حمل کننده‌های خودرو فقط زمانی حرکت می کنند که تعداد خودروها به حد نصاب رسیده باشند.
  • حتما توجه کنید در صورتی که با خودرو داخلی به کیش سفر می‌کنید، قبل از حرکت خودروی خود را سرویس کنید. و همچنین لوازم یدکی ضروری را با خود همراه داشته باشید. در جزیره زیبای کیش، نمایندگی خودروسازان داخلی حضور ندارد بنابراین با اطمینان از عدم خرابی خودرو اقدام به سفر کنید.
  • توجه کنید که بهترین زمان سفر به این جزیره فصل‌های پاییز و زمستان هستند که کیش دارای هوای معتدلی از لحاظ دما است. بنابراین در فصول گرم از گرما و رطوبت بیش از حد کیش آگاه باشید و خودروی خود را برای آن آماده کنید.
  • ورود خودروهای سنگین مثل کامیون، مینی بوس و وانت به کیش ممنوع است.
  • از ورود خودروهای فاقد برگ معاینه فنی جلوگیری می شود.

هزینه سفر به کیش با خودرو

هزینه لندیگراف (حمل کننده خودرو از طریق راه آبی) بین ۷۰۰ هزارتومان تا ۴۵۰ هزارتومان متغییر است. هزینه هر ماشین برای ورود به جزیره نیز برای مدت ۵ روز مبلغ ۳۵۰ هزارتومان است که اگر بخواهید بیشتر بمانید، به ازای هر روز اضافه باید ۷۰ هزارتومانب پردازید. این ارقام برای زمان انتشار این مقاله است و قطعا به مرور زمان تغییر پیدا می‌کند.

در صورتی که از بندر چارک عبور کنید به ازای هر نفر ۲۰ هزارتومان و از بندر لنگه نیز (فقط ایام نوروز فعال است) به ازای هر نفر مبلغ ۳۰ هزارتومان باید پرداخت کنید. عوارض ورود به جزیره کیش ۲۰۰هزارتومان است که قبل از خرید بلیط کشتی دریافت میگردد.

از چه بنادری می‌توان وارد کیش شد؟

بندر چارک، آفتاب و لنگه.

آیا با پراید می‌توان به کیش سفر کرد؟

ورود خودروی پراید به جزیره کیش ممنوع است.

هزینه تقریبی سفر به کیش با خودروی شخصی چقدر است؟

در سال ۱۴۰۰ تقریبا یک میلیون و پانصد هزار تومان.

زمان مورد نیاز: 18 ساعت

مسیر سفر به کیش با ماشین شخصی از تهران

  1. تهران

    از تهران به سمت جاده تهران-قم حرکت می‌کنید.

  2. اصفهان

    پس از قم به شهر اصفهان می‌رسید.

  3. شیراز

    شیراز در مسیر شما به سمت بندعباس است.

  4. بندرعباس

    از بندرعباس به سمت بندر چارک حرکت کنید.

  5. بندر چارک

    از بندر چارک با لندیگراف به سمت کیش حرکت می‌کنید.

  6. کیش

    به جزیره زیبای کیش می‌رسید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.