روش‌های افزایش شتاب خودرو

امروزه یکی از دغدغه‌های رانندگان خودرو‌های شخصی، افزایش شتاب خودرو است. شتاب خودرو از فاکتورهای مهمی در بسیاری از مسائل محسوب می‌شود. برای مثال شتاب خودرو رابطه مستقیمی با میزان مصرف سوخت دارد. از این رو پرداختن به روش‌های افزایش شتاب خودرو اهمیت ویژه‌ای دارد. با ما همراه باشید تا با بررسی این روش‌ها به ارائه راهکارهای کاربردی بپردازیم.

سرویس اولیه برای بررسی شتاب خودرو

یکی از کارهای اولیه‌ای که باید انجام شود، بررسی سلامت بخش‌های فنی خودرو و سرویس اولیه آنهاست. در بسیاری از موارد تنها با یک سرویس ساده قطعات، ایرادی که موجب افت شتاب خودرو شده بود برطرف می‌شود و خودرو به عملکرد طبیعی خود بازمی‌گردد. بنابراین در ابتدا باید از صحت عملکرد صحیح خودرو اطمینان حاصل نمود و در صورتی که همه چیز درست بود و همچنان شتاب ماشین ایراد داشت، باید به دیگر روش‌های افزایش شتاب خودرو نیز فکر کرد.

نقش مهم کاتالیزور در افزایش شتاب خودرو

این قطعه بسیار مهم در خودرو، وظیفه تصفیه آلاینده‌ها را برعهده دارد. طبیعتا با کارکرد بیشتر خودرو این قطعه نیز دچار فرسودگی یا به اصطلاح پر شدن می‌کند. زمانیکه کتالیزور بخوبی کار نکند، هوای خروجی کاهش می‌یابد و در نتیجه شتاب خودرو به شدت افت می‌کند. بسیاری با برداشتن کتالیزور اقدام به افزایش شتاب خودروی خود می‌کنند که این امر علاوه بر آسیب‌های زیست محیطی، بمرور زمان برروی عملکرد خودرو تاثیر منفی می‌گذارد. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که به صورت منظم از سلامت کاتالیزور خودرو مطمئن شوید و در صورت نیاز آن‌را تعویض کنید.

تاثیر فیلترهوا بر شتاب خودرو

فیلترهوای خودرو نیز از قطعات مهم مرتبط با شتاب خودرو است. این قطعه که وظیفه تصفیه و کنترل کیفیت هوای ورودی به موتور را دارد، در صورت خرابی، موجب کاهش هوای ورودی به موتور جهت احتراق و در نتیجه کاهش چشمگیر شتاب خودرو می‌شود. یکی از بهترین روش‌‌های افزایش شتاب خودرو استفاده از فیلتر‌ هوای اسپرت و کیت مکش است. فیلتر هوای اسپرت علاوه بر زیبایی، موجب افزایش فضای ورودی هوا به موتور و در نتیجه افزایش شتاب خودرو می‌شود.

بررسی استپر موتور

استپر موتور یکی از قطعاتی است که هوای ورودی به سیلندرها را تنظیم می‌کند. عملکرد صحیح آن از اهمیت بالایی برای کارکرد صحیح خودرو دارد. معمولا با یک دیاگ ساده و یا یک بررسی فنی توسط متخصص این حوزه، می‌توان از عملکرد درست این قطعه اطمینان حاصل کرد.

استفاده از هدرز برای افزایش شتاب ماشین

هدرز قطعه‌ای است که در دسته بندی قطعات تیونینگ و اسپرت خودرو قرار می‌گیرد. این قطعه که به صورت دست ساز تولید می‌شود برروی موتور سوار می‌شود. در صورتی که می‌خواهید در مورد هدرز بیشتر بدانید اینجا کلیک کنید. با نصب هدرز، میزان هوای خروجی از موتور به شدت افزایش می‌یابد و به اصطلاح تنفس خودرو بهتر خواهد شد. خب طبیعیست که شاهد افزایش شتاب خودرو باشیم.

تمیز کردن انژکتور و شمع‌ها برای شتاب بیشتر

به مرور زمان با ناخالصی‌های موجود در بنزین، دهانه انژکتور دچار رسوب می‌شود و در نتیجه عملکرد احتراق با مشکل مواجه خو‌اهد شد. بنابراین تمیز کردن شمع‌ها و رسوب زدایی این سیستم موجب افزایش شتاب خودرو خواهد شد و عملکرد نرمال خودرو را فراهم می‌کند.

پمپ بنزین

همانند قلب انسان، پمپ بنزین نیز برای خودرو و عملکرد آن حیاتی است. در صورتی که پمپ بنزین عملکرد مناسبی نداشته باشد، سوخت کافی و منظم به موتور نخواهد رسید و در نتیجه شتاب خودرو نیز دچار کاهش می‌شود. بنابراین تعویض بموقع این پمپ یکی از روش‌های افزایش شتاب خودرو است.

لاستیک خودرو و نقش آن در افزایش شتاب خودرو

نقش انکار ناپذیر تایرها در کیفیت شتاب خودرو برای همگان واضح است. در صورتی که از لاستیک‌های اسپرت پهن استفاده می‌کنید نباید انتظار شتاب آنچنانی داشته باشید. استفاده از لاستیک‌های استاندارد موجب نرمال شدن شتاب خودرو خواهد شد.

ریمپ ایسیو و تاثیر آن بر افزایش شتاب خودرو

یکی از کارهای تخصصی که امروزه بويژه برروی خودروهای ایرانی انجام می‌شود. ریمپ (ری‌مَپ) ایسیو خودرو است. برنامه‌ای که از طرف کارخانه برروی ایسیو قرار دارد معمولا دارای محدودیت‌های بسیاری است که یکی از آنها شتاب است. توجه داشته باشید برای ریمپ کردن حتما و حتما باید به متخصص مراجعه کنید که از قبل رزومه کاری او را بررسی کرده اید. ریمپ کردن ایسیو فرایندی بسیار حساس و تخصصی است که در صورت عدم دانش کافی، موجب خرابی اساسی خودرو شما خواهد شد.

خودرو را سبک تر کنید تا شتاب بیشتری داشته باشید

رابطه مستقیم میزان وزن خودرو با شتاب آن همیشه مشهود بوده است. سعی کنید وزن خودرو رو به صورت ایمن کاهش دهید. هم مصرف سوخت کمتری خواهید داشت و هم شاهد افزایش شتاب آن خواهید بود. لوازمی مانند باربند، تجهیزات صوتی سنگین، رینگ‌های اسپرت سنگین وزن همه و همه موجب افزایش وزن خودرو و در نتیجه کاهش شتاب و افزایش مصرف سوخت می‌شود.

و در نهایت با اعمال چند روش موثر ذکر شده خودرویی با شتاب بیشتر خواهید داشت. شتاب بیشتر خودرو در نگاه اول شاید فقط برای هیجان بیشتر مورد توجه قرار گرفته باشد اما در حقیقت زمانیکه شتاب خودرو شما افزایش میابد میزان مصرف سوخت خودرو نیز کاهش خواهد داشت. رسیدن به سرعت مورد نظر با دور موتور پایینتر علت این کاهش مصرف است. در نگهداری خودرو خود کوشا باشید و برای اعمال هر مورد فنی همانند روش‌های افزایش شتاب خودرو سعی کنید از متخصصین مجرب و آموزش دیده استفاده کنید.

استفاده از هدرز موجب افزایش شتاب می‌شود؟

بله استفاده از هدرز استاندارد و با کیفیت یکی از روش‌های افزایش شتاب خودرو است.

استفاده از فیلترهوای اسپرت برروی شتاب موثر است؟

در صورتی که از نوع باکیفیت آن استفاده شود، نقش مهمی در شتاب ماشین دارد.

ریمپ ایسیو برای خودرو مفید است؟

در صورتی که به صورت صحیح توسط افراد مجرب انجام شود، محدودیت‌های زیادی از خودرو برداشته می‌شود که یکی از آنها افزایش شتاب خودرو است.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.