عجیب ترین قوانین رانندگی در جهان

یکی از رایج ترین قوانین حاکم در هر کشوری قونین رانندگی است. شرایط آب و هوایی، اجتماعی و … کشورها با یک دیگر متفاوت است که می تواند دلیل محکمی برای تفاوت در قوانین رانندگی آن باشد. اگر جزو افرادی هستید که به مسافرت های خارجه علاقه دارید و یا به دلایل کاری مجبور به انجام به ماموریت هایی خارج از کشور می باشید، می توانید در این مقاله با عجیب ترین قوانین رانندگی در جهان آشنا شوید.

کره شمالی

کره شمالی کشوری با انواع محدودیت های عجیب است، در این کشور مردم عادی اجازه داشتن ماشین یا رانندگی را ندارند و تنها افرادی که جزو ارتش هستند، می توانند از خودروهای تعیین شده استفاده نمایند. در صورتی که هنگام رانندگی به موزیک های غیر کره ای گوش داده شود پس از شناسایی فرد خاطی به 5 ماه حبس محکوم خواهد شد. در کره شمالی برای خارج شدن از شهری و ورود به شهر دیگر مجوز رسمی از دادگاه نیاز است. همچنین در صورتی که راننده عکس رهبر کره شمالی راه به همراه نداشته باشد به 5 سال زندان محکوم می گردد.

استرالیا

در استالیا بیرون آوردن دست و پا از پنجره خودرو خلاف قوانین رانندگی است و تنها در صورتی شامل جریمه نخواهد شد که به منظور علامت دادن به سایر راننده ها انجام شود. این قانون علاوه بر راننده برای سرنشینان نیز اعمال می گردد. البته این قانون تاکید زیادی بر سلامت راننده و سرنشینان دارد به همین دلیل می توان آن را عجیب اما ضروری دانست.
در صورتی که در کشور استرالیا هنگام رانندگی به عابر پیاده در حال انتظار گل و آب پاشیده شود فرد خاطی جریمه خواهد شد.
در استرالیا به دلیل طبیعت وسیع مشاهده حیوانات در خیابان ها و بزرگراه ها به امری طبیعی تبدیل شده است. رانندگان در صورت مشاهده گله حیوانات باید خودرو را به کنار هدایت کننده و پس از عبور و یا اتمام استراحت حیوانان عبور نمایند. در صورت عبور از میان گله حیوانات فرد خاطی جریمه می شود.

چین

از دیگر کشورهای دارای عجیب ترین قوانین رانندگی در جهان چین می باشد. در صورتی که راننده هنگام رانندگی با یک پاندا تصادف کند گواهینامه وی به مدت یک سال باطل می شود و علاوه بر آن جریمه خواهد شد. اگر مالک در حالت مستی رانندگی نماید، مجبور به ایستادن به مدت 6 ساعت در کنار خیابان و نگه داشتن تابلویی با نوشته من یک راننده مست و مجرم هستم خواهد شد.
اگر در حین رانندگی زباله ای را به بیرون پرتاب شود فرد خاطی مجبور به جارو کردن آن منطقه به مدت 15 روز در تمامی ساعات کاری خواهد بود.

سوئد

در سوئد و کشورهای اسکاندیناوی مثل ایسلند هنگام رانندگی باید چراغ های جلو در طول روز نیز روشن باشد و عدم رعایت این قانون موجب جریمه شدن راننده خواهد شد. در فصل زمستان ساعات بیشتری از روز هوا تاریک می باشد که روشن بودن چراغ جلو به راننده ها کمک می کند تا تسلط بیشتری هنگام رانندگی داشته باشند.

روسیه

روسیه نیز جزو کشورهایی با عجیب ترین قوانین رانندگی در جهان است، در این کشور نیز در صورتی که راننده هنگام رانندگی مست باشدف گواهینامه وی باطل خواهد شد و تا 6 ماه اجازه رانندگی نخواهد داشت. در روسیه خودروی مالک به مدت 50 روز در صورت تمام شدن و یا نداشتن بیمه توقیف می گردد. پرتاب زباله نیز می تواند برای شهروندان روسی 5 ماه توقیف خودرو را به همراه داشته باشد.

تصادف خودرو با کلیسا نیز خلاف قوانین رانندگی این کشور می باشد و راننده مجبور به 10 روز نگهبانی از کلیسا خواهد بود. نشستن کودک در صندلی جلو نیز موجب رد صلاحیت و آزمون مجدد آیین نامه برای راننده خواهد شد که در صورتی مردودی خودرو 5 ما توقیف می گردد. همچنین رانندگی با خودرو کثیف در روسیه ممنوع می باشد.

فرانسه

یکی دیگر از کشورهای اروپایی با قوانین عجیب فرانسه می باشد. در این کشور نیز پرتاب زباله به بیرون از خودرو غیر قانونی است و فرد مجرم باید به مدت 2 ماه به عنوان یک رفته گر با حداقل حقوق مشغول به کار شود. اگر شخصی در فرانسه تصادف کند و پس از آن اقدام به قرار نماید به مدت 1 سال محکوم شده و 5 سال از رانندگی محروم خواهد بود.

دودزا بودن و انتشار آلودگی خودرو در این کشور نیز دارای مجازات است، مالک در صورت بی توجهی به این معضل به دلیل باطل شدن گواهینامه به مدت 6 سال اجازه رانندگی نخواهد داشت. رانندگی غیر مجاز و بدون گواهینامه در فرانسه 1 سال زندان و 10 سال منع از رانندگی را به دنبال خواهد داشت. به همراه داشتن دستگاه تست الکل جزو قوانین کشور فرانسه است و در غیر این صورت راننده جریمه خواهد شد.

آمریکا

در ایالت جورجیا آمریکا تنها راننده های کامیون اجازه دارند که آب دهان خود را به بیرون تف کنند! و رانندگان و یا مسافران اجازه انجام این کار را درساری در حال حرکت ندارند. یکی دیگر از عجیب ترین قوانین رانندگی در جهان که در آمریکا وضع شده است، جریمه شدن رانندگان هنگام بوق زدن پس از ساعت 9 شب می باشد.
در آلابامای آمریکا رانندگی در خلاف جهت خیابان ها ممنوع نیست و سایر افراد نمی توانند در صورت مشاهده اعتراض نمایند. همچنین در ایالت‌های میشیگان، مونتانا و داکوتای شمالی، داشتن معاینه فنی اجباری نیست.

نوشیدن مشروبات الکلی هنگام رانندگی در کاستاریکا قانونی است در صورتی که اغلب کشور های این اقدام خطرناک و غیر مجاز تلقی می شود. در کارولینای جنوبی اگر با خودرویی پر از آشغال رفت آمد نمایید جریمه شده و یک ماه از رانندگی منع خواهید شد.

ترکیه

یکی دیگر از کشورهای جهان که دارای عجیب ترین قوانین در رانندگی می باشد، کشور ترکیه است. در صورتی که هنگامی رانندگی دو راننده با یکدیگر دعوا کنند و از الفاظ نامناسب استفاده نمایند گواهینامه هردو به مدت 2 سال باطل خواهد شد. خوردن غذا و یا نوشیدنی هنگام رانندگی در ترکیه 1000 لیر جریمه به دنبال خواهد داشت!

همچینی در صورتی که زباله خود را از ماشین به بیرون پرتاب کنید جریمه می شوید. در این کشور مزاحمت برای بانوان هنگام رانندگی غیر قانونی است و پلیس در صورت مشاهده می تواند فرد خاطی را دستگیر نماید، جریمه، توقیف 6 ماه خودرو و ابطال گواهینامه به مدت یک سال از عواقب منع این قانون می باشد.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.