چگونه بوی بد خودرو را از بین ببریم؟

برای همه ما پیش آمده است، که در خودرویمان متوجه بوی نامطبوعی شده باشیم. این مسئله می تواند، موجب رنجش خاطر خود و دیگر سرنشینان هنگام سفر یا رانندگی های طولانی مدت بشود. حال این سوال پیش می آید که چگونه بوی بد خودرو را از بین ببریم؟ در ادامه به دلایل به وجود آمدن این بوها و راه حل های از بین بردن آن خواهیم پرداخت.

دلایل بوی بد خودرو

عواملی که باعث به وجود آمدن بوی نامطبوع در ماشین می شوند، زیاد و متفاوت هستند و به دو دسته نقسیم می شوند، که نیمی از آنها مشکلات فنی و نقص در عملکرد خودرو و نیمی دیگر عواملی مانند، بوی غذا یا مایعات ریخته شده در خودرو، استعمال دخانیات و…. هستند، که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.


چگونه-بوی-بد-خودرو-را-از-بین-ببریم؟

بوی بد ناشی از نقص و مشکلات فنی خودرو

  • نشتی مخزن بخری
    ضد یخ ها غالبا بوی شیرینی دارد، اگر داخل خودرو هنگامی که بخاری را روشن می‌ کنید، بوی شیرینی حس کردید و روی شیشه بخار می‌نشیند و از پاکیزگی محیط داخل کابین مطمئن هستید، این بوی شیرین بوی ضد یخ است. به احتمال زیاد مخزن بخاری خودرویتان نشتی دارد.
  • بوی لنت ترمز و کلاچ
    زمانی که هنگام رانندگی مخصوصا در ترمز گرفتن بوی تند و گسی حس می کنید، این موضوع نشان دهنده لنت ترمز یا کلاچ سوخته است. آزاد نکردن ترمز دستی یا زیاد گرفتن ترمز نیز می تواند، از دلایل سوختن لنت یا کلاچ باشد. با مراجعه به مراکز تعمیراتی و تعویض لنت ترمز این بوی نامطبوع از بین خواهد رفت.
  • کثیف شدن فیلتر هوا
    وظیفه فیلتر هوا تصفیه و کاهش میزان گازهای سمی دودی است، که از اگزوز خارج می شود. اگر فیلتر هوا پیش از حد مجاز کثیف شود یا در زمان مناسب تعویض نشود، ممکن است بوی گوگرد از خود منتشر کند، که با تعویض آن این مشکل بر طرف خواهد شد.

نشتی گاز
اگر خودرویتان گاز سوز است، استشمام بوی گاز تا حدی طبیعی است، اما در غیر این صورت اگر بوی شدید گاز خام احساس می کنید، باید هرچه سریعتر برای رفع آن به افراد متخصص مراجعه کنید، چرا که ممکن است، نشتی سوخت یا ورود گاز به موتور منجر به انفجار بشود.


برای رفع بوی نامطبوع که ناشی از نقص و مشکلات فنی خودروست، تنها با مراجعه به افراد متخصص و مراکز تعمیراتی می توانید، این مشکل را حل کنید. اما دلایل دیگری در ایجاد بوی بد خودرو وجود دارند، که با استفاده از راه حل های طبیعی یا لوازم خوشبو کننده ماشین می توان آن را از بین برد.
عواملی مانند:

  • ریختن مواد غذایی و نوشیدنی ها داخل خودرو
  • خیس شدن کف خودرو به‌دلیل وارد شدن با کفش خیس و….
  • وجود گردو خاک داخل خودرو
  • بوی ناشی از گرما هوا
  • بوی کهنگی یا بوی نو بودن داخل خودرو
  • نم زدگی و بوی ناشی از استعمال دخانیات
  • بوی بد دریچه کولر خودرو

از بین بردن بوی بد خودرو با روش های طبیعی

  • استفاده از جوش شیرین می تواند، بوی نامطبوع داخل ماشین یا قسمت صندوق عقب را از بین ببرد. به صورتی که مقداری از آن را روی همه سطوح بپاشید و پس از گذشت 30 دقیقه با جاروبرقی جوش شیرین را جمع کنید.
  • یک یا دو ظرف را از سرکه سفید پر کنید و یکی را در قسمت جلو و ظرف دیگر را در قسمت عقب خودرو قرار دهید و پس از 12 ساعت ظرف ها را خارج کنید. توجه داشته باشید که قبل از این کار باید تمام قسمت های خودرو را شست و شو دهید.
  • قرار دادن دارچین، قهوه یا ذغال در ماشین پس تمیز کردن کامل خودرو.
  • قرار دادن مقداری پوست مرکبات مانند پرتقال، لیمو و….

خلاصی از بوی بد خودرو با خوشبو کننده های ماشین

اسپری خوشبو کننده هوا
اسپری های خوشبو کننده هوا داخل خودرو با عملکرد سریع و قدرت پخش بالا، بوی نامطبوع محیط را از بین میبرند و لطافت هوا را با رایحه های دل انگیز به ارمغان خواهند آورد.
اثر فوری، قدرت پخش شوندگی بالا و ماندگاری طولانی مدت این اسپری باعث می شود، که به میزان زیادی مورد توجه مالکان قرار بگیرد.

دستگاه بخور خوشبو کننده فندکی
این دستگاه علاوه بر خوشبو کردن فضای داخل خودرو، همچنین قادر به پاک کردن هوا از آلودگی نیز می باشد. دستگاه بخور دارای یک مخزن کوچک آب است، که می توانید رایحه دلخواهتان را داخل مخزن بریزید و زمانی که آن را به فندکی را خودرویتان وصل کنید، آب به بخار سرد تبدیل شده و رایحه مد نظرتان در داخل خودرو پخش می شود.

چگونه-بوی-بد-خودرو-را-از-بین-ببریم؟

خوشبو کننده دریچه کولر
این مدل از خوشبو کننده ها با داشتن گیره ای بر روی دریچه تهویه قرار می گیرند و با فشار جریان هوای کولر یا بخاری رایحه مطبوعی داخل کابین پخش می کنند.
این مدل از خوشبو کننده از محبوب ترین مدل های موجود است، چرا که هم سایز کوچک، مناسب و هم جای مشخصی دارد، که به راحتی قابل استفاده می باشد.

چگونه-بوی-بد-خودرو-را-از-بین-ببریم؟

خوشبو کننده آویز خودرو
خوشبو کننده های طرح آویزی علاوه بر ایجاد رایحه دلپذیر و ملایم، با طراحی های زیبا موجب جذابیت فضای داخل کابین خودرو نیز می شوند. شما می توانید، با صرف هزینه بسیار کمی این مدل را تهیه و استفاده کنید.

خوشبو کننده کنسروی
این مدل از خوشبو کننده هوا در قوطی های فلزی کنسروی و در چندین رایحه مطبوع تولید می شوند. می توان از آنها در داخل کابین خودرو، در محل کار یا منزل نیز استفاده کرد.
رایحه خوشبو کننده کنسروی مطبوع و دلپذیر است و بسیار فشرده تولید می شود که همین باعث شده ماندگاری آن بالای ۶۰ روز باشد.

برای پاسخ این سوال که چگونه بوی بد خودرو را از بین ببریم؟ و خوشبو کردن فضای داخل کابین خودرویتان، می توانید محصولاتی متنوع در لینک زیر برای این منظور مشاهده کنید:

خوشبو کننده هوا

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.