معرفی مرسدس بنز میباخ S680

مرسدس بنز یک شرکت خودروسازی آلمانی است که در زمینه ساخت و طراحی انواع خودورهای لوکس، ارائه خدمات مالی و تعمیر خودرو فعالیت می کند. شرکت دایملر موتورن گیزلشافت در سال 1890 توسط افرادی به نام گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ تاسیس گردید. در سال 1926 کمپانی دایملر بنز از ادغام دو شرکت دایملر موتورن گیزلشافت و بنز اند سی تأسیس شد و از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ کارخانجات دو شرکت، تولیدات خود را با برند مرسدس بنز به بازار عرضه کردند. اکنون مرسدس بنز یکی از قوی ترین و پرطرفدارترین تبدیل شده است و به عنوان پرفروش ترین شرکت خودروساز در جهان شناخته می شود. یکی از تولیدات کمپانی مرسدس بنز میباخ S680 می باشد که در این مقاله به بررسی، معرفی و مشخصات ان خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی

میباخ S680 دارای یک موتور حجیم با وزن 2350 کیلوگرم می باشد که بسیار قدرتمند است و تنها در 4/5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. خروجی موتور این خودرو 600 اسب بخار است و و گشتاوری مساوی با 1000 نیوتن دارد. این پیشرانه 12 سیلندر است و دارای دو عدد توربوشارژ می باشد. این خودرو دارای فناوری EQ بوست هیبرید و سیستم دودیفرانسیل هوشمند می باشد و قابلیت چرخش ۱۱ درجه محور چرخ‌های عقب را نیز به همراه دارد. گیربکس اتوماتیک دو کلاچه 9 سرعته 9G TRONIC از دیگر ویژگی های فنی این خودروست.

blank

نمای ظاهری

یکی از جذابیت های میباخ S680 نمای ظاهری آن است که توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده است. در نمای روبه رو این خودرو جلو پنجره ای همراه با خطوط باریک عمودی و کلمه MAYBACH دید می شود که با مردسد بنز S کلاس کاملا متفاوت است. در ساخت قاب پنجره ها، ستون وسط و حرفه ای ورودی هوا در سپر از فلز با آبکاری کروم استفاده شده و چرخ ها در اندازه 20 اینچ طراحی گردیده اند.

10 ترکیب رنگی دو گانه از دیگر جذابیت های ظاهری این خودرو می باشند. چراغ های جلوی این خودرو دارای طراحی گرافیکی همراه با ال ای دی می باشد، همچنین دیفیوزر، سراگزوز و سپر پشتی این خودرو ظاهری جدید و متفاوت دارند.

blank

کابین

از دیگر آیتم های جذاب معرفی مرسدس بنز میباخ S680 فضای داخلی کابین می باشد. درب های عقب این خودرو برقی هستند و دارای فناوری ایمنی می باشند، به عنوان مثال حسگرهای نقطه کور دارای امکان بررسی احتمال برخورد هنگام باز شدن درب می باشند. راننده می تواند کنترل درب های عقب را در میباخ S680 در دست داشته باشد. افزایش فضای داخلی کابین برای سرنشینان عقب یکی دیگر از امکانات این خودرو نسبت به مدل های پیشین است.

صندلی های این خودرو امکان تغییر زاویه از ۱۹ تا ۴۴ درجه را برای سرنشینان فراهم می سازد و استراحتگاه ویژه برای زانو یکی دیگر از آپشن های جذاب آن می باشد. کنسول وسط در S680 به گونه ای طراحی شده است که به داشبورد متصل می شود و تا ردیف عقب ادامه دارد. رنگ بندی قهوه‌ای سینا، بژ ماکیاتو، سفید کریستالی، رنگ انحصاری سیاه ناپا و خاکستری سیلور 5 گزینه برای تریم داخلی این خودرو می باشند.

blank

صفحه نمایش دیجیتال پشت آمپر در میباخ S680در داخل یک قاب جذاب قرار گرفته و دارای لبه‌هایی با رنگ رز گلد می باشد، این رنگ به سیستم نورپردازی LED صندلی‌های ردیف عقب هم گسترش پیدا کرده است. این صفحه نمایش می‌تواند از دیگر خودروها و رانندگان حاضر در مسیر، نمایی سه بعدی به همراه سایه و افکت‌های تصویری را در اختیار راننده قرار دهد. نمایشگر OLED وسط نیز دارای سایز 12.8 اینچ می باشد که تمامی امکانات کنترلی این خودرو را در اختیار کاربر قرار می دهد.

blank

در ردیف عقب نیز دو نمایشگر 11.6 اینچی تعبیه شده است و در قسمت کنسول نیز نمایشگری برای کنترل تنظیم صندلی‌های ردیف عقب و جلو، سیستم تهویه هوا و موارد این چنینی قرار دارد. سیستم صوتی 4 بعدی برمستر، 30 عدد اسپیکر، 6 درگاه USB، شارژر وایرلس و هدست وایرلس بنز از دیگر امکانات داخل کابین خودرو می باشند.

از دیگر آیتم های مهم داخل کابین مرسدس بنز میباخ S680 می توان سیستم گرمایش، سرمایش و ماساژ، گرم کن پنل‌های تودری و استراحتگاه بازو و ماساژور مچ پا معرفی نمود.

امکانات رفاهی میباخ S680

  • کمربندهای خودکار با امکان بسته شدن مطابق ابعاد سرنشین
  • یخچال ردیف عقب و لیوان‌های نوشیدنی مخصوص میباخ
  • به همراه چندین فیلتر تصفیه هوا 
  • سیستم آرام بند الکترونیکی درب‌ها
  • امکان سفارش تزیینات ویژه با چرم و چوب و فلز،
  • چراغ‌ های عقب تطبیقی
  • سیستم ‌های کنترل رانندگی خودکار
  • مسیریاب ‌ماهواره‌ای 
  • سیستم دستیار کنترل MBUX 

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.